Säsongsjobb 08/09

Säsongsjobb 08/09
Jag har jobbat två säsonger i tandådalen/hundfjället och kan absolut rekomendera det :)
Om du söker jobb där så kommer du först att kallas till intervjuhelg i september eller nåt. Om du får jobb som skidlärare kommer du få gå skidlärarutbildning 1 och 2, som kostar kanske 4000 totalt. De förutsätter att du är såpass bra att du kommer klara av det, men kan man åka skidor och är uppmärksam på utbildningarna är det inga problem.
Tandådalen/Hundfjället har dessutom Nordens och kanske Europas bästa internutbildningsprogram så du kommer definitivt lära dig saker om du får jobb i skidskolan.

Skidlärarexamen tar man när man är bäst av de bästa, då har man gjort utbildning 1-4 och är jävligt grym på att åka och på att lära ut skidåkning. Motsvarande grej finns till snowboardlärare men eftersom ingen ansöker till snowboardexamen så har det inte blivit av på ett par år.

Lycka till med ansökningarna.

Säsongsjobb 08/09
Jag gick i en snowboardlärarutbildning förra vintern och det var värt det!
Det var friluftsfrämjandet som arrangerade det hela och om du är student så får du utbildningen subventionerat. Friluftsfrämjandets skidlärarutbildning är billigast och mest värt tycker jag, sen har vi andra utbildningsavdelningar som SLAO som kostar en hacka. I friluftsfrämjandet så får Du får inte lika högklassig utbildning som i SLAO...
men frilufts. fixar resor, bokar stugor, ger dig ett jobb, osv och det tycker jag att det är vansinnigt bra. Så ta friluftsfrämjandet skidlärarutbildning om du vill ta den enkla vägen.

mer info i www.frilufts.se

Tillbaka
Topp