Säsongsjobb, åre 07/08

• Trådstartare Trådstartare Wiq
  • Start datum Start datum

Wiq

Ny medlem
Säsongsjobb, åre 07/08
Hejsan!
Såhär är det att jag & en kompis funderade lite över säsongsjobb i fjällen.
Åre speciellt... Jag skulle vilja få lite fakta..
Om du varit där har du bra eller dåliga erfarenheter?
Jag undrar mest om fakta från folk som inte jobbat via skistar eftersom dom är det ju vid detta tillfälle försent att söka till. Men dom som jobbat på andra ställen., Var det lätt eller svårt att hitta bostad ? Vad fick du i lön? I överhand bara hade du en trevlig tid?
Vi är nämligen lite less på tillvaron just nu och vill göra nånting nytt och roligt :)

Säsongsjobb, åre 07/08
Du får betala massor i boendekostnad, typ 3000 för att ha en säng i nåns lägenhet som luktar gamla strumpor och öl. Ska du bo utanför en bit (få ner priset lite, men taxiresor i massor)
OCH man ska leva på minimum lön (som går åt fortare än vad man tror)
Även maten är svin dyr.
Vill du köpa nåt klädesplagg, vilket man blir lockad till ganska ofta med så mycket fint omkring sig så::: japp där va din lön borta.

Att gå ut i Åre är ganska kul, men är det inte Bygget på en tisdag så kostar det minst 200kr. Speciellt på helgen. (250 gör Johanna ett inlägg). Nävars, ibland är det bara garderob, men den har du ändå inte råd med: så du går utan jacka dit eller har jackan på dig in.

(vilket leder till att du blir sjuk och inte kan jobba och får då ännu mindre lön)

I backen trängs du med en massa turister och bakfulla människor.
Men nere på byn då?Det är halt och kallt överallt. MED alla turister och Norrmän.

Har man en bil så kommer man ändå ingenstans med den på grund av massa bilar överallt, det är halt som attan och parkeringsplatsen kostar mer än din hyra På grund av alla parkeringsböter man får.
Johanna inlägg igen: Glöm inte Årebärgaren 0647-10120

Du kommer lära känna en massa folk, fixa rabatter, gratis garderob och må som en kung::men det är när det är en vecka kvar på säsongen och du ska åka hem

Men vadå? Jag älskar Det. Året runt (men då utan allt det ovannämda, förutom maten, den är fortfarande dyr)

Johanna inlägg igen: Glöm inte Årebärgaren 0647-10120

Senast ändrad:
Säsongsjobb, åre 07/08
hej!

haha hej emma.

jag vet inte vad jag ska säga om ditt inlägg men det är så korrekt att du inte har missat något tror jag :P

men förutom det här så kan du söka till max i åre dem söker personal som det skriker om det. om du jobbar lagom tid så kan du känna upp till 8-10,000kr i månaden sen har max en stor lägenhet som ligger 5min från jobbet och du får betala mellan 1400 till 1600kr i månaden så jag tycker det e ganska najs. sök ditt vettja vi behöver FOLK!

mvh//
wolwerin

Tillbaka
Topp