säsongsjobb åre

säsongsjobb åre
Tjena, har kollat igenom forumet en stund nu och inte riktigt hittat bra svar för de frågor jag har.
är det någon som har jobbat åt skistar i åre förut? fixar dom boende åt dig? är det lätt att få jobb typ som liftvakt, jobba i skiduthyrningen osv? krävs någon speciell kunskap eller erfarenhet eller ålder?:)

/jonatan

säsongsjobb åre
Det är bara att söka.. Men det är typ 2500 sökande på kanske 250 platser. Annars kan du söka hos andra företag.. Typ AGO mitt i Åre.

pz

säsongsjobb åre
Som jag skrivit någon gång förut så marknadsfakta i åre, toppen tider du jobbar sent på efter middagen men slutar tillräckligt tidigt för att gå ut och partaja.
Det bästa är nog att åka upp och fråga runt. Skulle nog gå att få jobb nu inför sportloven.

säsongsjobb åre
Skistar fixar boende om du kommer upp i x antal timmar, och jag minns inte exakt hur många, men om du bara extraknäcker hos skistar så får du inget boende.
Om du inte får jobb så kan du alltid åka upp någon månad efter att säsongen har börjat och fråga runt, folk bryter alltid armen eller tröttnar, jag fick jobb på det viset och jag är kalasglad. Jag fick även boende av skistar men jag tackade nej till det.

säsongsjobb åre
besp sa:
Skistar fixar boende om du kommer upp i x antal timmar, och jag minns inte exakt hur många, men om du bara extraknäcker hos skistar så får du inget boende.
Om du inte får jobb så kan du alltid åka upp någon månad efter att säsongen har börjat och fråga runt, folk bryter alltid armen eller tröttnar, jag fick jobb på det viset och jag är kalasglad. Jag fick även boende av skistar men jag tackade nej till det.
aa okej låter bra det. tar och söker till skistar och flera andra företag nästa höst så hoppas vi på det bästa :)

Tillbaka
Topp