Säsongsjobba i Sälen?

friwa

Ny medlem
Säsongsjobba i Sälen?
Tja! Ser att det ligger en massa trådar uppe om folk som redan är i Sälen och arbetar!
Jag är sjukt sugen på att sticka upp och arbeta nästa säsong?
Men, vart ska jag söka mig till? Via webbsidor? Ringa, åka upp? Jag är mest sugen på att jobba i lift, eller som lärare. Vill jobba i själva anläggningen.

Hur fick ni jobb? Hörde något om rekryteringsveckor? Vad? När ska man börja söka? Hur ska man göra? När börjar säsongen? Får man alltid boende med jobben? Vad är det för kval.- krav?

ja, ni fattar, jag vet ingenting, so tell me / curious

Säsongsjobba i Sälen?
Flicka...Haha, ja nu är det så att jag vill dit av några anledningar... Jag har redan vidgat mina vyer åt andra breddgrader så jag är inte direkt insnöad på sverige.
men men, vi får väl se... so long

Säsongsjobba i Sälen?
jobben på skistar brukar ju läggas ut i någon mellan midsommar och augusti på hemsidan.

så om du är parkråtta eller vill supa bort en hel vinter så är det ju bara och söka.

Säsongsjobba i Sälen?
Haha! Ja satsa på å åka till något bättre ställe än Sälen.

Jobben brukar läggas ut någon gång i Augusti på anläggningarnas hemsidor.

Själv så jobbar jag i liften i Tärnaby nu i vinter. Det är hur roligt som helst.

Säsongsjobba i Sälen?
jag har också lite frågor när det gäller att jobba som säsongsarbetare i sälen.
hur gammal måste man vara? måste man ha nån erfarenhet eller nått?
jag skulle gärna vilja jobba i liften

Säsongsjobba i Sälen?
jag jobbar i kläppen och sökte jobb via deras hemsida. fick även jobb i stöten och även där sökte jag via deras hemsida. alla skidanläggningar brukar ha formulär på hemsidan som man fyller i. Här på skidskolan finns det några som fortfarande går gymnasiet som jobbar extra som skidlärare på loven, men de har gått slaos steg 1.
om det är skidåkning du är ute efter så är väl inte sälen ngt att satsa på egentligen. i kläppen har man mkt att hämta om man gillar park.

Säsongsjobba i Sälen?
jag läste lite på skistar tyckte jag hitta nått där om att dom rekryterar folk i aug, jag ska söka då ;D sjukt jävla pepp, dock segt att man drar dit utan nån polare men som sagt vänner får man där ;D

Säsongsjobba i Sälen?
skistar.com kommer jobben upp på under sommaren, sen får man komma på anställningsintervjuer under olika perioder.

Tillbaka
Topp