säsongsjobba utomlands, tex Kanada, usa.

dif_89

Ny medlem
Tjenare!

Är jävligt sugen på att börja jobba utomlands på någon skidänläggning.
Vet ni hur man ska gå till väga?
Alla tips är bra.

PIZZ!

Senast ändrad:
spara ihop pengar under sommaren och äg bara en volvo 245dl, och skidutr..

sen när vintern kommer så drar du dit du vill åka skidor, bor i bilen, äter nudlar ur spritköket..

säsongsjobb söker du hos arbetsförmedlingen eller varför inte här på freeride.. titta uppe i blåa fältet lite till vänster från din perslogg.. jobb står det.. om inte så kan det funka att fråga dom som redan jobbar där eller direkt till arbetsgivare..

brukar vara lättare att hitta jobb när du är på platts..

Det absolut viktigaste är att du odlar ett riktigt bummar-skägg!

Jag rekommenderar vildvuxet verdi men det är högst personligt. Vet flera som kör med olika get/bock-varianter eller till och med "strecket" men eftersom du kommer befinna dig i en kall miljö så tycker jag man ska gå lite på tesen "ju mer desto bättre".

Lycka till! Du kommer ha hur kul som helst!

Jeffa

(Riktiga bummare har väl inga jobb eller? Bara en parentes)

Pipen sa:
spara ihop pengar under sommaren och äg bara en volvo 245dl, och skidutr..
Japp, 245DL ska det va. Helst en vit :)

jeffa sa:
Det absolut viktigaste är att du odlar ett riktigt bummar-skägg!

Jag rekommenderar vildvuxet verdi men det är högst personligt. Vet flera som kör med olika get/bock-varianter eller till och med "strecket" men eftersom du kommer befinna dig i en kall miljö så tycker jag man ska gå lite på tesen "ju mer desto bättre".

Lycka till! Du kommer ha hur kul som helst!

Jeffa

(Riktiga bummare har väl inga jobb eller? Bara en parentes)
Kunde inte sagt det bättre själv. Själv fick jag bummar-skägg som ett resultat av min första säsong för 10 år sen och har hängt kvar sen dess :)

Och nej man jobbar inte. Vi jobbade inte en timme där, vi åkte skidor hela dagarna och festade på kvällarna. När faan skulle man ha tid att jobba?!

Senast ändrad:
Ja för fan jobba är sista utvägen, försök jobba ihop pengar innnan du sticker ner så du bara kan fånga dagen, åka skidor och manjana manjana!

Men om du sitter i saxen och måste ha pengar är det inte så farligt att jobba lite. Skit i vad du gör på jobbet, det viktigaste är att arbetstiderna är rätt (läs: eftermiddag-kväll mellan 16-23 ca). Diskjobb är bra om du inte kan prata språket.

Tillbaka
Topp