Säsongsjobbare Hemsedal 13-14?

Ponna

Medlem
Hallå Hallå,

Undrar helt enkelt om det finns någon här som ska över till Norska Hemsedal i vinter? Är min första säsong i Hemsedal så är väldigt nyfiken på vad det är för ställe. Har fått jobb på Hollvin Restaurant & bar, någon som ha varit där?

Väldigt tacksam för svar! Peace

Hej. Jag ska inte upp dit i år men jobbade i Hemsedal förra året. Fast inte på Hollvin. Jag kan säga att jag blev inte missnöjd på Hemsedal. Riktigt kul att du ska dit!
Hollvin ligger så nära liften du kan komma och är väl ganska perfekt för att kunna åka direkt efter jobbet, eller före, eller på rasten.

Tjena!

Skoj att vi fick upp en tråd. Jag själv ska upp och jag ska jobba för Skistar. Detta blir min andra säsong i Norge, men min första i Hemsedal. Kommer nog bli jävligt awesome.

Senast ändrad:
Tjena! Jag och 2 polare ska och jobba i Hemsedal denna säsong, vi har inte heller varit där tidigare.

Vi kommer jobba på Skarsnuten hotel, vi vet inte mycket om Hemsedal förutom att det ska vara rätt bra drag där?

Hur gör ni med boende? Vi funderar på att hyra en trerummare, rätt dyrt men verkar inte finnas så mycket att välja bland.. Kom gärna med tips!

Kul att folk börjar svara på denna tråd! Själv är jag extremt taggad på att säsonga i hemsedal! Bjempa, jag har gjort LITE research angående nattlivet och det verkar ju finnas en del schyssta ställen faktiskt! Angående boende så vet jag inte mer än att jag har fått ett personalboende 5 min gång från jobbet. Verkar vara en tvåa för 3500 per månad. Vad ligger en trerummare på då?

Senast ändrad:
MeXii sa:
Andee sa:
MeXii sa:
Har dom fått upp air bagen ännu? Åker upp v2 och vill ha min lilla övningsbana där :)
nej, den är inte uppe än.
Tack för svar. Fått många bra svar av dig ang. Hemsedal tidigare, så har du kanske koll när den brukar komma upp?
det jobbas för fullt med snöläggning efter en trög start här i Hemsedal. Nu har dock vädret slagit om och vi har fått mycket snö de senaste dagarna. För att bigairkudden ska kunna vara uppe måste mycket snö till för att skapa en platta som den kan ligga på, detta kommer troligtvis ske inom en ganska snar framtid då snöläget är mycket bra just nu. Den är INTE högsta prioritet för tillfället.

Hemsedal är gött. Riktigt bra fest, fin pist och fin skogsåkning. Man kan bo ganska sunkigt på Såta, jag betalade 3500nok i månaden förra året, 22m2... Inte att rekommendera men hittar man inget annat är det alltid något. Sjukt nära liften oavsett :)

Tillbaka
Topp