Säsongskompis sökes för säsongen 10/11

hannesnilsson

Ny medlem
Tja!
Lika bra att vara ute i god tid. Letar febrilt över någon/några intresserad(e) som kan tänka sig en säsong utomlands nästa säsong? Vart spelar mig ingen större roll bara man kommer iväg. Själv är jag förhoppningsvis utåtriktad, social med en gnutta humor. Skidor har jag stått på sedan barnsben o är gasnka duktig. Det man behöver för att överleva. Hör gärna av er! Ser fram emot mycket champagne powder och oändligt många åk.

// Hannes Nilsson

Om du väntar tills nästa sommar/höst så ska du se att du kommer få många som kan tänka sig att hooka. Jag funderar själv på att sticka nästa sässong.

Jag går själv i liknande tankar redan. Har siktet inställt på framförallt på Kanada eller någonstans i Alperna, men de viktigaste är som sagt att man kommer iväg! kommer bli min första säsong i sånna fall :)
//A

Även jag går i dessa tankar, ligger nu i lumpen så att reka är för mej lite svårt. Inte helt omöjligt för mig att åka över till landet i väst och göra en säsong! Bara att komma ihåg denna tråden till våren/sommar/hösten när det blir aktuellt!

/Hansson

Trodde nästan man var ensam i dessa tankar, har tänkt mig en säsong 10/11 helst i alperna men funkar i Sverige om man inte skulle få jobb eller så i alperna.

känns skönt att det finns några själar där ute som inte är helt tappade! jag har ett jobb i norge under hösterna så jobb för mig under skidsäsong är inte nödvändigt även om det kanske är skönt så man inte tröttnar på skidlivet. USA och japan lockar mig väldigt mycket. Jag kommer nog tillbaka till sommaren så får vi väl se vilka som fortfarande är intresserade att åka så man kan dela boende!

canada låter bra. jag var i whistler vintern 08. Jobb är lätt att få där som servitör om man väl har visum.

hei. jeg tenker dra til alpene neste sesong selv. men trenger en skikompis. mest lyst på chamonix. lett med hannes !
phil

Jag är också riktigt sugen på att göra några månader i alperna nästa säsong. Så om det är några som har lust att dela boende så är jag på!

skönt att höra folket!! ja kommer lägga upp en tråd igen när det börjar närma sig nästa säsong! var beredda då så fixar men nåt fint boende!

jag sitter i samma sitts! sjukt sugen på en säsong i alperna, men ingen att åka med..
Jag kommer vara på om man drar ihop några i höst :)

Im on!
Är fast bestämd på att sässonga nästa vinter och har ännu inte bestämt vart jag är mest sugen men antingen Usa eller Alperna någonstanns. Vart har du funderingar? Vad åker du mest, Park,Puder?
Hör av dig! :)

Tja! intressant tråd..inbiten snowboardåkare som tänkte åka iväg säsongen 10/11 enda är att jag inte har något sällskap :/ så är öppen för förslag, plats har inte så stor betydelse för mig

/Erik

Jag tänkte dra iväg mot höst/vinter nästa år till USA/canada, köpa/hyra en bil och glida runt bland olika ställen, ta lite ströjobb åka massa puder, någon som har samma tankar?:D

Jag är sjukt sugen på att hänga på !.. Redan börjat förbereda mig inför säsong 10/11 och är rätt inriktad på Kanada.

MVH Chris

Jag vill också dra en säsong... är dock helt oerfaren gällande detta, eftersom jag tar studenten till våren, men jag antar väl att alla har haft sin första gång.
Så jag behöver nog lite tips med mera... gällande allt...

Men Ja, jag siktar på min första säsong 10/11... :)

/Fredrik

Jag kommer spendera hela sen sommaren / hösten i USA och funderar även på att spendera säsongen där.. Vart i världen har du tänkt vara?

detta är också min första säsong, tar också studenten till våren och är grymt taggad på att åka iväg.

vart någonstans i alperna har jag inte bestämt än. är inte så kräsen, så länge det finns hyfsat mycket svenskar, grymma backar och skönt uteliv så är jag nöjd!

Hej!

Gött o veta att det finns fler o samma tankebanor. Hade själv tänkt säsonga 10/11, blir även min första men om man drar ihop ett helt nytt okänd gäng så blir det en frisk fläkt. Som sagt, helt ny på detta, även med priser, boende m.m. men jag är helt klart på!

/ Anna

Hur går de med säsongsletandet för alla? Jag tänkte ta tag i mitt nu, reser troligtvis ensam och är därför på jakt efter resesällskap :)

Tjena!
Jag och en polare har fått jobb i hemsedal från december-maj, inte världens roligaste men vafan är man ett gött gäng så funkar allt. Tänkte bara höra efter om någon mer ska till hemsedal och vet var man kan få tag i boende då vi inte är jättepigga på att bo i personalboendet...

Peace out!

hannesnilsson sa:
Det går kärft, letar febrilt vidare! jag är också i behov av en resepolare! vart är du sugen på att dra? :)
Reser du också ensam eller planerar säsonga med någon polare också?
Jag är mest sugen på Whistler, Verbier eller någon annan större alport! Va har du själv siktet inställt på?

Hej!
Har 1-2 sängplatser över i ett hus i Fernie. Huset ligger centralt och jag sticker dit redan till 1 oktober. Sen har vi huset till sista april. Hyran kommer gå på max 20000 över hela säsongen + en liten deposition på 1500 typ.

Någon som är sugen?
Skriv till mig på valfritt ställe
Hörs!

Flashforward sa:
Hej!
Har 1-2 sängplatser över i ett hus i Fernie. Huset ligger centralt och jag sticker dit redan till 1 oktober. Sen har vi huset till sista april. Hyran kommer gå på max 20000 över hela säsongen + en liten deposition på 1500 typ.

Någon som är sugen?
Skriv till mig på valfritt ställe
Hörs!
Låter sjukt nice!! Billig hyra för att vara centralt och så länge..

Synd att man jobbar hela vintern bara :(

Snödjup

Tillbaka
Topp