SĂ€songskort Gausta = Laax + Andorra đŸ€”

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Visst blir man glad nÀr man ser sÄna hÀr kreativa upplÀgg?

Heja Gausta!

Bilagor

• IMG_2108.webp
    IMG_2108.webp
    51.6 KB · Besök: 141
Enligt Gaustas hemsida đŸ€·
(Men jag hittade inget motsvarande erbjudande pÄ Laax sida)
Jag rĂ€knade bara ut vad det skulle kosta att Ă„ka skidor en vecka i Laax under deras sportlov. (Inte sĂ€ker att det Ă€r de veckan i Ă„r iofs men det var 200 chf dyrare Ă€n de flesta andra veckor.) och jĂ€mfört mot Gaustas hemsida pĂ„ sĂ€songskortet. Och Andorras (GrandValira) Kostar ju bara 480 € samma vecka förövrigt sĂ„ förstĂ„r inte Gaustas rĂ€knestycke riktigt. (Planen Ă€r ett besök dĂ€r i vinter igen. BĂ€ttre skidĂ„kning Ă€n inte Norefjell ;) )

Andorras (GrandValira) Kostar ju bara 480 € samma vecka förövrigt sĂ„ förstĂ„r inte Gaustas rĂ€knestycke riktigt.
SÄ ett veckokort i Andorra kostar ungefÀr som ett Scandinavian SkiPass (dÀr det ingÄr 18 dagar i Italien, 30 dagar i Norges bÀsta orter och obegrÀnsad Äkning i Sverige)..?

(Planen Àr ett besök dÀr i vinter igen. BÀttre skidÄkning Àn inte Norefjell ;) )
Nog för att jag Àr nyfiken pÄ Gausta, men har svÄrt att tÀnka mig att deras 550m fallhöjd kan jÀmföras med Norefjells 1000m?

SÄ ett veckokort i Andorra kostar ungefÀr som ett Scandinavian SkiPass (dÀr det ingÄr 18 dagar i Italien, 30 dagar i Norges bÀsta orter och obegrÀnsad Äkning i Sverige)..?

Nog för att jag Àr nyfiken pÄ Gausta, men har svÄrt att tÀnka mig att deras 550m fallhöjd kan jÀmföras med Norefjells 1000m?
Sista Äret var det lÄngt frÄn 1000 fhm med tanke pÄ att toppliften var stÀngd minst frÄn v.4 och sÀsongen ut. Och ja Äkningen Àr bÀttre i Gausta Àn Norefjell. BÀttre flow i det jÀmfört med Norefjell.

Allt Àr inte baserat pÄ fhm. I sÄ fall skall alperna vara bÀttre Àn Japan och USA? :)

Sista Äret var det lÄngt frÄn 1000 fhm med tanke pÄ att toppliften var stÀngd minst frÄn v.4 och sÀsongen ut. Och ja Äkningen Àr bÀttre i Gausta Àn Norefjell. BÀttre flow i det jÀmfört med Norefjell.

Allt Àr inte baserat pÄ fhm. I sÄ fall skall alperna vara bÀttre Àn Japan och USA? :)
Vilket det ju Àr pÄ de flesta parametrar ;)

Kan det vara sÄ att maj tÀnker att om man kör 5-dagars kort kommer folk köpa dagapass de sista dagarna och Àven spendera pengar pÄ orten i övrigt?

Tillbaka
Topp