Säsongskostnad?!

eeing

Ny medlem
Säsongskostnad?!
Har en fråga som jag inte tycks hitta något svar på.
Vad går en säsong på egentligen? Förutsatt att man får tag i ett jobb på orten, i mitt fall St Anton som jag funderar på.
Har förstått att det går att leva riktigt billigt och riktigt dyrt.
Men hur mycket pengar tog ni med i fickpengar när ni som varit där åkte ner?

Eric

Säsongskostnad?!

Kostnaden beror helt på vilket slags jobb du får! Själv ingick både boende o mat i min lön så det bler billigt. Liftkort och resa kostar kanske 10000sek sammanlagt(lite överdrivet dock). Min lön var sedan 8000sek + mat+boende i månaden. Så jag kom hem med pengar :-)

Säsongskostnad?!
Ja komma hem med pengar är det inte snack om. Jag jobbade av en växande nota hela säsongen och har fortfarande en skuld. Men jävlar vad kul jag hade! Pengar kommer och går, ska inte tänka så mycket på det, bara man har kul för de så är det lugnt..

Säsongskostnad?!
jag åkte ner med 4 tusen i fickpengar och kom hem med 30 papp, riktigt skönt. och jag festade och slösade på rätt mycket ändå.

Säsongskostnad?!
LineDarling - var jobbade du?? fan va skönt att få både mat och boende...

marioH - jobbade du mycket eller hade du turen att få ett bra jobb??

Säsongskostnad?!
Skulle ju vara trevligt om ni berättade var, när och hur mycket ni jobbade också. Annars är ju allt bara skryt och det ger ju inte oss något :)

Säsongskostnad?!
På 3 månader gjorde vi av med 6000 kr på mat å boende. Å då bodde vi som kungar å skit bra mat.. men det var inte St Anton.. men vi hade nog bättre åkning..

Säsongskostnad?!
Du kan spendera precis hur mycket som helst!
Är det din första säsong saknar du troligtvis mycket av den nödvändiga (och onödiga) utrustningen:
Snowboard/Skidor med bindningar 3000-6000 kr
Boots/Pjäxor 1000-3000 kr
Hjälm 800 kr
Lavinkit (rygga, tranciever, sond, spade) ca. 3500 kr
Liftkort 6000 kr
mm. mm.
En galen Afterski med öl och jäger går lätt på 50 euro. En normal utekväll kan bli ganska billig, stor öl på Funky Chicken landar på 2:90 och man kan ju alltid grunda hemma med fulvodka. Jag brände nog ca. 30-40 euro/vecka på festande.
Maten inhandlas billigast på MPreis, undvik Spar. Handlade för ca. 30 euro i veckan.
Som alltid är det under kategorin "övrigt" som de flesta pengarna hamnar; Den där snygga tröjan man bara måste ha, en resa in till Innsbruck, klätterkurs, pokerförluster...
Boende kostar mellan 10 och drygt 20 euro per natt, det billigare alternativet i Pettneu. Får du jobb ingår oftast boende och även mat. Det verkar ju helt underbart att få med sig pengar hem, men se till så att du i första hand får med dej roliga minnen och många timmar i backen.
De största utgifterna hamnar i början med resa ner, utrustning och ev. boende så se till att jobba ihop pengar under hösten. Eller gör som jag, låna av en naiv bror...
Ha det, så ses vi till vintern.

Säsongskostnad?!
Måste tacka alla för svaren!
Kan väl inte direkt säga att jag tänkt att komma hem med pengar utan enormt trevliga minnen från resan som någon vis man sade!

/Eric

Säsongskostnad?!
Jag höll till i st.moritz och jobbade som servitör. 40 timmars arbetsvecka. åkte lagg 4 dar i veckan. levde gott på bara dricksen. Hade bra pengar med hem. Men pengar har ju vingar. haha kommer de in så finns det mycket kul o göra för dem.....

Snödjup

Tillbaka
Topp