Sässongsboende - att tänka på?

• Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Hallå på er, har nu fixat ett boende till mig och mina polare i StAnton till vintern. Har bara lite frågor innan jag ringer nissen som har stället.

Jag antar att de vill ha någon slags förskottsbetalning (har inte kollat detta än) men vad är rimligt, brukar det ligga på en månadshyra?
Har man någon slags garanti efter att man betalat denna hyra, alltså, finns det möjligheter att han kan lura en på några tusen och hyra ut stället till nån annan? Eller ska man skriva nått kontrakt (låter så seriöst ju!=)

Sen en sak till, vet inte än om dom kan fixa parkering åt oss, hur gör man lättast i sånna fall, vart kan man ställa bilen? och nu menar jag lagligt och snyggt. Inte i en snödriva i skogen som en del säkert vill svara =)

lev väl!
/Niclas

EDIT: Tänkte på en sak, kan ju kolla med priset också. Det ska kosta 19 Euro dygnet för oss var (3 pers). är en lägenhet på typ 30 kvadrat med kök (micro, kyl, frys osv), dubbel+enkel säng, toa m dusch, tv och det såg riktigt fräscht ut på bilderna... ligger ca 20 min från centrum. Är det bra pris, det blir ju ca 5300 SEK i månaden för oss var. Dyrt/billigt/normalt?

Senast ändrad:
Ni ska ju givetvis minst ha ett kontrakt innan ni skickar några pengar tycker jag. Antingen kommer ni få pröjsa depositionen när ni kommer ner eller så betalar ni hela eller en del av den i förskott skulle jag tro... Var försiktig med att skicka iväg pengarna innan du ens träffat personen och sett att det finns ett boende osv. Att döma av det du skrivit har du inte haft kontakt med personen innan? Testa maila turistinformationen eller nåt med hans namn och vad hans boende kallas och be dom kolla ifall det stämmer.

Parkering beror väl på var erat boende ligger. Jag vet inte om dom fixat det nu, men förr i tiden (två år sen) var det bara att kasta eventuella böter i papperskorgen om man körde med svenskreggad bil.

hmm, vi har ju hittat boendet genom turistinformationen så det verkar ju seriöst. Men det kanske är som du säger, att man borde fixa någon slags säkring i form av kontrakt innan man betalar nått...

Nja, jag har lite komisar som vart nere innan och tipsade mig om honom, inte om just denna lägenheten, men ägaren. Sen hittade vi honom genom turistinformationen.

Någon annan med tips?

/N

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp