Scarpa T4

• Trådstartare Trådstartare P_A
  • Start datum Start datum

P_A

Ny medlem
Scarpa T4
Har åkt telemark i ca 2v så får väll klassa mig som nybörjare men har endå börjat titta lite på pjäxor och har en polare på stadium som säger att han kan sälja mig ett par T4'or för 500:- min fråga är då om dessa är en bra pjäxa jag har förstått att T2 är en mycket populär modell men har inte hittat dom här nere i småland jag kommer inte gå så mycket på tur iallafall inte i början utan är mer ute efter en pjäxa som fungerar bra i pisten. NTN är inte aktuellt nu då jag är nybörjare och vill lära mig åka med nuvarande bindning först.

Jag har läst de två recensioner av T4'an som finns och tycker den verkar vara mer en turpjäxa. Så vad tycker ni?

Senast ändrad:
Scarpa T4
Om fokus är pà att vara i pisten sà är det tveksamt om du ens ska titta pà nàgot under T2:an. Lägre nummer lika med högre skaft, fler/bättre spännen och en helt enkelt stabilare pjäxa vilket är trevligt att ha när farten är högre än pà tur.

Scarpa T4
jo hittade ett par T1 sen som ja fick för 700 (gamla modellen) de duger till mig i början, blir kanske NTN nästa så då käns de lite surt att slänga ut 4000 på ett par pjäxor.

Tillbaka
Topp