Schillers tröja på JOI 07

hej jag vill se ut exakt som TJ e de någon som kan berätta exakt vad han har för kläder, skidor, goggles osv osv.

skulle va jätte snällt!
sen så kan vi väl diskutera om vad Bape står för 15 gånger när man egentligen kan skriva kort och enkelt www.bape.com och kolla vad det står där.

och eftersom att de flesta kanske inte vet vad detta är för märke så ta reda på de innan ni snackar om att de inte e fejk om den kostar 900 kronor.

sebastian_p sa:
hej jag vill se ut exakt som TJ e de någon som kan berätta exakt vad han har för kläder, skidor, goggles osv osv.

skulle va jätte snällt!
sen så kan vi väl diskutera om vad Bape står för 15 gånger när man egentligen kan skriva kort och enkelt www.bape.com och kolla vad det står där.

och eftersom att de flesta kanske inte vet vad detta är för märke så ta reda på de innan ni snackar om att de inte e fejk om den kostar 900 kronor.

Orginalen är svindyra och kan endast köpas i BAPE's så kallade Busy Workshop!

Tröjan finns även att beställa som fejk på www.ourwear.com, jag har köpt en sådan men det var ett ruskit krångel och jag behövde använda flera personer som jag kände i USA för att få hem den tll sverige till slut!

Obs! Orginal är mycket svåra att få tag på och de kostar 3000 kr och uppåt!
Har kollat det flera ggr så att jag nu är väldigt välinformerad om detta!

Och efter som alla verkar diskutera vad BAPE står för så är det A Bathing Ape, ett japanskt hiphop märke som startades 1993 av japanen Nigo!

Senast ändrad:
linder sa:
CRILLZORSTYLE sa:
JSegerstrom sa:
Måste vara fejk. Det är en bape tröja och alla bape kläder säljs endast via deras online sida eller deras speciella utvalda butiker som finns i ett par ställen på vår lilla planet. Allt som man hittar med bape på andra sidor/affärer är fejk.

coppat från wikipedia

Märket var mycket populärt i Japan under senare hälften av 1990-talet, och eftersom det burits av hiphop-celebriteter som Pharrell Williams och Jay-Z har gjort att Bape fått spridning även i väst. Det finns för närvarande 16 officiella A bathing ape-butiker i exempelvis Kyoto, Osaka, SoHo, New York och London. Butikerna är alla diskret utformade och är avsiktligt förlagda så att de ska vara svåra att hitta. Detta är typiskt för Bape, i upplägget ingår att plaggen tillverkas i limiterade upplagor, vilket gör dem svåra att få tag på, och följaktligen mer åtråvärda. Bape har till och med en policy att kunderna inte tillåts köpa flera ex av plagget åt gången och tillika bara i köparens storlek. Detta för att förhindra att folk säljer plaggen på svarta marknaden, för som Nigo säger, "I really don't want a lot of people wearing my clothes".
bra o kopiera från wikipedia då det är en sida vem som helst kan skriva, redigera och ta bort information från hursomhelst.. ?

edit: på bape.com's hemsida så finns det 21st officiella A bathing ape-butiker så den som skrivit det där på wikipedia kan ju köra upp nått, eller uppdatera...

edit2: vem säger att hans tröja är äkta då?
WORD

Hur fan kan man veta om bape tröjorna är äkta?

Jag köpte en av en kompis och han hade i sin tur köpt den för 1000kr av en.

henning2 sa:
Hur fan kan man veta om bape tröjorna är äkta?

Jag köpte en av en kompis och han hade i sin tur köpt den för 1000kr av en.
Spela roll om den är fake om den ser exakt likadan ut?
För är väl designen man är ute efter och inte märket?

Senast ändrad:
jag har en fejkad occ det är så jääävlaaa dålig kvalitet på den! Fick plocka fram nål och tråd redan samma dag som jag fick den!

lol, känns som att tråden spårat lite.
Sjukt ful tröja, låter rimligare att den kostar 3000-10000yen och 90$ eller så..

Det som CRILLZORSTYLE hade kopierat från Wikipedia stämmer bra överens med det som står på Bapes hemsida det står klart och tydligt "Don't Be Fooled! Don't buy fake BAPE products...The only place you can buy our genuine products is in our stores. We Do Not Wholesale!" Förövrigt en ganska tuff hemsida, som man måste ladda ner. värt ett besök. Sjukt snygga tröjor! :D

käner en kille som köpte 2 bape tröjor.. en tj schiller å den andra vette fan as snygg men iaf tillsammans kosta (äkta) de det 1500 kr... tänker inte säga vart han köpte dom

freppen sa:
käner en kille som köpte 2 bape tröjor.. en tj schiller å den andra vette fan as snygg men iaf tillsammans kosta (äkta) de det 1500 kr... tänker inte säga vart han köpte dom
Haha, för då kommer Nigo svepa sin skugga över dig ?

Aja, jag är i Kina nu och ska besöka en äkta bape affär där snart:)

Tillbaka
Topp