Scott Aztec

Makten

Ny medlem
Scott Aztec
Jag drar väl en egen tråd om dem:-)

Har ni nån erfarenhet av dem? Är de samma som förr, eller har de ändrats lika mkt som Santiagon, som ju påstås vara en helt annan skida än förra årets?

Ser att de är styva enligt recensionerna. Nån uppfattning om HUR styva? Jag har hittills aldrig åkt på ett par skidor som varit för styva, men så har jag iofs inte testat så jäkla många.

Eller ska man gå på ett par Santiago när man ändå håller på? Har åkt Pocket Rocket förr, och bredden ser jag inte nåt större problem med.

Hur som helst, jag ser verkligen inga alternativ till dessa lagg. Sväng + brett = Scott?

Scott Aztec
Dom är verkligen inte styva! dom är mjuka,sköna och lättåkta.En skön allround skida. vet inte
riktigt var tidigare recensenter har fått styvheten från.

jt

Scott Aztec
Hej!

Jag skulle vilja göra ett litet inlägg här.
Tidigare modeller av Aztec har enligt min uppfattning varit väldigt lätta, smidiga och på gränsen till jibbiga. Men årets modell har styvat till sig riktigt ordentligt. Vilket betyder att den är bra mycket fartstabilare men ist kanske kräver lite mer från åkaren..

testa själv..

/Kim Molander

Scott Aztec
Jag tycker ändå att Aztecen är rätt styv. Som tjej och inte allt för tung så är den ändå lite skida att åka på. Men e man kille med lite tyngd så känns det säkert inte så. Grym skida förövrigt!

Scott Aztec
Jag är ganska lätt, 72 pannor och 185 lång... Men jag gillar skidor som pallar med lite tryck! Bara de inte är så styva att man inte KAN slöåka.

Vilka handlare har denna skida? Alpingaraget?
Det står nästan mellan den och Santiago:p Antar att det är pist mot offpist som får avgöra den fajten.

Scott Aztec
Jag har ingen erfarenhet av Aztek.. Men jag vet att intersport i Jönköping säljer dem.
Funderar själv på ett par Santiago Mission.. vet inte riktigt vart man ska köpa dom men det går la o luska fram..

Scott Aztec
Du hittar dem både på garaget och alpint.
Du har helt rätt ang. santiago kontra aztec.
Aztecn fungerar dock väldigt bra utanför, beror i och för sig vad man jämför med, men
vill du ha en skida som klarar det mesta (kortsväng, is, puder och lite jibb)så kan du sluta leta. Är du inte i behov av den lätt uppböjda bakändan så är K2s apache recon ett annat bra alternativ.
Avslutningsvis kan jag säga att aztecn definitivt inte är styv.

Tillbaka
Topp