Scott P3 -08

surfsimpa

Ny medlem
Scott P3 -08
Hej, igår fick jag hem mina Scott P3 -08 (178cm). Tänkte bara höra om det är någon annan som kör på dessa skidor? Vad tycker ni om dem? Har inte hört så mycket om skidorna.
Dröjer väl ett tag innan man verkligen kan testa dem i pist dylikt. Grymt snygga är de iallafall!

Sen tänkte jag på montering av bindning. Har tänkt att montera 1cm bakom mitten på skidan (skidans mittmitt, inte corecenter). Det blev 4 cm bakom corecenter tror jag, 3 eller 4. Hur kör ni andra?

peace

Senast ändrad:
Scott P3 -08
kørde på p3 før 2 år sedan, tyckte den var rætt styv. kørde mittmontering och den funkade riktigt bra i parken och pisten.

riktigt nice att 08an finns enda upp till 184cm, tycker alla gør så korta skidor nu før tiden

Scott P3 -08
Va?
"skidans mittmitt" = Mitten på skidan
Coreceenter = Skidans smalaste punkt

Corecenter är bakom skidans mitt.

Jag tror inte du vill köra 4cm bakom core eftersom du då tom är bakom skidans smalaste parti.
Eller är jag ute och cyklar?

Scott P3 -08
oscarius sa:
Va?
"skidans mittmitt" = Mitten på skidan
Coreceenter = Skidans smalaste punkt

Corecenter är bakom skidans mitt.

Jag tror inte du vill köra 4cm bakom core eftersom du då tom är bakom skidans smalaste parti.
Eller är jag ute och cyklar?
Ne du har rätt oscarius, antar att han kanske menade 4 cm framför corecenter

Scott P3 -08
Corecenter var framför mittmitt på skidan, monterade 1 cm bakom mittmitt på skidan. Det var 3-4 cm BAKOM corecenter enligt klisterlappen. Hur som helst så är det som sagt monterat 1 cm bakom mittmitt på skidan och jag tror det blir bra.

Scott P3 -08
surfsimpa sa:
Corecenter var framför mittmitt på skidan, monterade 1 cm bakom mittmitt på skidan. Det var 3-4 cm BAKOM corecenter enligt klisterlappen. Hur som helst så är det som sagt monterat 1 cm bakom mittmitt på skidan och jag tror det blir bra.
corecenter är bakom skidans mitt!

Scott P3 -08
Inte enligt klisterlappen som sagt! Har monterat 1 cm bakom skidans mittmitt . slut.

Är det någon mer som kör på Scott P3 -08? Inte hört en enda än nämligen.

Scott P3 -08
Jag mätte en skida igår och gick inte efter lappen. Och corecenter är på skidans smalaste punkt. Balanserade även den och samma där ligger på samma ställe.

Men jag tror det blir bra med din montering iaf.

//H

Scott P3 -08
Lägg ner snacket om corecenter nu, jag har inte monterat bindningen åt fel håll (Intersport gjorde det åt mig) och det var 3-4 cm BAKOM corecenter (1cm bakom skidans mittmitt) tackhej!

Åter till frågan då,
är det någon mer som kör på Scott P3 -08 och hur är de? Inte hört en enda än nämligen.

Scott P3 -08
surfsimpa: Säger inte att du har monterat åt fel håll. Har bara mätt på de skidorna vi har och på dom var det som jag skrev...

//H

Tillbaka
Topp