Anders_L
Ny medlem
Scott P4 06/07 - Till mig?
Funderar på att köpa ett par oanvända Scott P4 från 06/07 i längden 181 cm(https://www.freeride.se/review/view.php?id=3546). Har letat efter information här i forumet och bland de recensioner som finns men inte hittat riktigt det jag är ute efter. Ställer därför några frågor:
- Funkar de för en lite tyngre åkare? (Matchvikt för närvarande: 93 kg)
- Är det något som skiljer de olika årsmodellerna av P4 åt? Isåfall vad?
- Övrig information?
Kommer ha dem som offpist/allround skida här i Sverige, framförallt Åre och Vemdalen. Har pistskidor och skall snart bygga riktiga fetingar så det som sagt var offpist/allround skida jag vill ha. Har kollat på Friflyt's flextest från 06/07 och kollar man på den kurvan verkar det som om de är ganska mjuka i "tailen", styva på mitten och ganska normala i "tippen". Stämmer det överens med era erfarenheter? Kommer nog troligtvis bakmontera dem någon centimeter då de flesta icke-jibbers verkar ha gjort det. Bindningen som ska på blir antingen en Look P18 eller en Marker Duke. Tacksam för seriösa och snabba svar.
/Anders
- Funkar de för en lite tyngre åkare? (Matchvikt för närvarande: 93 kg)
- Är det något som skiljer de olika årsmodellerna av P4 åt? Isåfall vad?
- Övrig information?
Kommer ha dem som offpist/allround skida här i Sverige, framförallt Åre och Vemdalen. Har pistskidor och skall snart bygga riktiga fetingar så det som sagt var offpist/allround skida jag vill ha. Har kollat på Friflyt's flextest från 06/07 och kollar man på den kurvan verkar det som om de är ganska mjuka i "tailen", styva på mitten och ganska normala i "tippen". Stämmer det överens med era erfarenheter? Kommer nog troligtvis bakmontera dem någon centimeter då de flesta icke-jibbers verkar ha gjort det. Bindningen som ska på blir antingen en Look P18 eller en Marker Duke. Tacksam för seriösa och snabba svar.
/Anders
Senast ändrad: