Scott P4 06/07 - Till mig?

Anders_L

Ny medlem
Funderar på att köpa ett par oanvända Scott P4 från 06/07 i längden 181 cm(https://www.freeride.se/review/view.php?id=3546). Har letat efter information här i forumet och bland de recensioner som finns men inte hittat riktigt det jag är ute efter. Ställer därför några frågor:

- Funkar de för en lite tyngre åkare? (Matchvikt för närvarande: 93 kg)
- Är det något som skiljer de olika årsmodellerna av P4 åt? Isåfall vad?
- Övrig information?

Kommer ha dem som offpist/allround skida här i Sverige, framförallt Åre och Vemdalen. Har pistskidor och skall snart bygga riktiga fetingar så det som sagt var offpist/allround skida jag vill ha. Har kollat på Friflyt's flextest från 06/07 och kollar man på den kurvan verkar det som om de är ganska mjuka i "tailen", styva på mitten och ganska normala i "tippen". Stämmer det överens med era erfarenheter? Kommer nog troligtvis bakmontera dem någon centimeter då de flesta icke-jibbers verkar ha gjort det. Bindningen som ska på blir antingen en Look P18 eller en Marker Duke. Tacksam för seriösa och snabba svar.

/Anders

Senast ändrad:
Nu vet jag inte hur lång du är, men 93kg på ett par 181:or brukar inte vara optimalt. Tänk på att twintippen tar bort en del längd. Skulle rekommendera 191:orna istället. Har provat att åka på de längre, dock bara i parken och där funkade de helt ok. Väger själv 85kg fördelat på 180cm.

Min längd var senast jag mätte mig: 1,78 cm. Jag är med andra ord ganska kompakt. Har spelat bandy i 18 år så man har ju lagt på sig en del benmuskler. Kommer framöver sjunka en del vikt. Har problem med knäna och diskbråck så jag skall ner till ca 85 kg har jag tänkt.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp