Scott suger

Hybbe

Ny medlem
Scott suger
skrev ett mail till Scott om att mina p2 or har gått av. och fick ett Mali tillbacks i dag i det stod det så har
"Som det låter på din beskrivning så har du förklaringen själv om du landar med bakåt vikt så blir trycket hårt just där & skidan kan knäckas, om man landar på hela skidan så blir trycket fördelat & problemet skulle aldrig uppstå."jävlig smart av den som formulerat det här. fick ju nästa svar på min frågar om det går att reklamera dom.
och ska inte ett par skidor som är till för att hoppa med hålla för en landning med bakåt vikt?
ska nog aldrig mer åka på ett par Scott skidor efter deras smarta svar.

Scott suger
Alltså: REKLAMATIONER TAS MED INKÖPSSTÄLLET!!!!!!! Ioch med att du har handlat ett par lagg så har du ingått ett avtal med en återförsäljare av dessa plank. Det är inköpsstället/återförsäljaren som är skyldig att ta emot ditt missnöje. Generalagenten är leverantör till butiken och butiken sköter den kontakten. Om du inte köpt laggen direkt från återförsäljaren dvs.
http://www.konsumentverket.se/Mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=892&lngArticleId=147

Scott suger
Det är otroliga påfrestningar som skidan utsätts för och vid vissa tillfällen blir de så stora (fastän man kanske inte tycker att det kändes det just den gången) så att skidan kan skadas, knäckas etc. Det är inget fabrikationsfel och det som hände dig kan lätt hända med alla skidor.

Scott suger
jag måste hålla med lasse, i vissa situationer utsätter man skidan för mer tryck än vad man tror och detta kan resultera i det som hände just dig...jag har upplevt något liknande, jag landade i en isig landning efter ett inte allt för högt hopp och när skidan slammade ner så sprack hela brättet.....shit happens

Scott suger
visst har lasse rätt när han säger att skidor utsätts för stora påfrestningar.
Men när man tillverkar jibbskidor som är tillverkade o säljs för just det ändamål som de nu användes för ska tillverkaren, enligt mig, ta hänsyn till dessa stora påfrestningar o bygga skidan därefter. Självklart kan de inte tåla allt men det här lät inte särskilt extremt.
Kan tillägga att jag själv knäckt ett par skidor i big jump. De gick av alldeles framför bindningen men jag fick nya. Mitt råd är att skicka ett nytt mail till scott och/lr generalagenturen där du hotar med konsumentverket. Det hjälpte för mig.

Tillbaka
Topp