Scott voodoo vs garamont voodoo 75

norly

Aktiv medlem
Hej.
Kan nån bekräfta om Scotts voodoo pjäxa är samma som garamonts. Spännerna är annorlunda, men är brädden och gjutningen samma? Har för mig att jag läste att dom köpte allt av garamont, men det finns inga jämförelser på nätet. 75 mm då så klart.

Åh, det var ju spännande. Jag hamnade i en gammal Garmont-pjäxa över julen då mina pjäxor, hmmm, så att säga glömdes hemma, suck. De var lite bredare än mina Scarpa och passade nog lite bättre, men eftersom Garmont lagt ner gav jag upp tanken på såna.

Nu säger ni alltså att Scott köpte upp allt och gör likadana pjäxor?

Åh, det var ju spännande. Jag hamnade i en gammal Garmont-pjäxa över julen då mina pjäxor, hmmm, så att säga glömdes hemma, suck. De var lite bredare än mina Scarpa och passade nog lite bättre, men eftersom Garmont lagt ner gav jag upp tanken på såna.

Nu säger ni alltså att Scott köpte upp allt och gör likadana pjäxor?
Korrekt. Beroende på ålder på nämnd garmont kan ju formen varit annorlunda, det vet jag inte. I övrigt skulle upplevd passform kunna förklaras med annan innersko (de är inte samma) alternativt mer sliten sådan

Jämför du 75mm mot NTN eller NTN mot NTN?

Jag hade 75mm Garmont VooDoo (Räd/grå) länge, bred och hög pjäxa som passade mina fötter bra med sprutsko från Sidas. NTN Scott VooDoo (Röd) köpte jag sedan. Den senare passade inte alls. Smal & låg. Niten satt mitt över min fotknöl. Jag tryckte och slipade Scott VooDoo NTN massor utan att lyckas slippa ha ont. Det slutade med att jag slängde dem på tippen och köpte Scarpa TX Comp. Min erfarenhet är att 75mm Garmont VooDoo och Garmont VooDoo NTN är så olika som det bara är möjligt.

Garmont VooDoo NTN och Scott VooDoo NTN är samma läst för de kom ur likadant formade gjutformar.

Tillbaka
Topp