Scott yz1, yz2 lr yz4 voltage eller nishiki RULE?

• Trådstartare Trådstartare scratchi
  • Start datum Start datum
S

scratchi

Guest
Jag funderar på att köpa en ny dirt cykel men vet ej villken jag ska köpa tänker välja mellan scott yz1, yz2 lr yz4 voltage och Nishiki RULE (skivbromsarna gratis).
Jag kör mycke i trappor hoppar och kör på bakhjulet

/Tack för svaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Jag skulle satsa på några andra cyklar men jag tror att YZorna är bättre en Nishikin,,pieace

Jag tänkte köpa en yz2-05 först men när jag kom till cykelaffärn så sa han att yz1 var ett snäpp bättre över hela cykeln och drevet hade han bytt flera gånger på yz2an, och köper man en 2005 årsmodel så är den dyrare och och lika bra,ser bara olika ut. så för typ samma pris som yz2-05 så kan du få en yz1-04 MED skivbromsar:)

Vad du än gör så köp inte en RULE. Har själv en sån ,det är fan det värsta jag har varit med om. Kan inte finnas en sämre cykel. Har haft den 2 månad och den har varit inne på servis 4ggr. En kass cykel rakt igenom.

Uppdaterat: på väg hem från träningen så lossnade pedalen, pga att den var fel gängad, så den går upp när man cyklar... Har även upptäckt att backhjulet "glappar" och tar i ramen när man har cyklen i vissa lägen.

Uppdate: Har lämnat in den på service, har nu fåt glappet i bakhjulet åtgärdat. det visade sig att bakaxeln var av, vilket är mycket konstigt efter som att jag inte har cyklat hårt alls på den, högsta droppet typ ½ meter. Pedalen får man fortfarande dra åt varannan dag ungefär.

KÖP INTE EN RULE!

Dizza alla Yzor under 0 och som sagt köp begangnat! Du får bra mycket mer för samma pengar om du orkar kolla.

kolla på

Swebikers.se
happymtb.org

Ska man köra Dirt så kanske man ska köpa sig en Dirtcykel, inte en MTB med Dirt look. Oavsett vad du väljer så kommer du att få problem om du kör hårt med dom prylarna. Har själv jobbat med Nishiki Rule 05, prisvärd cykel men tyvärr har det varit fabriksfel på bakaxlarna. Generalagenten har dock byt alla utan snack och varit jävligt schyssta mot kunderna. Nishiki Rule 06 ser dessutom ut och rocka fett. Samma pengar men ännu bättre prylar på.

Shoppa Rule

Du ska köpa en KOna shred... den ligger på 7200kr och den är den besta cykeln med ett sånt bra pris på marknadenden är garanterat bättre än yz1, yz2 och yz4...

Alla konas cyklar är bra men den här har lägst pris och den har samma ram som t ex scrapen... och den ska inte gå sönder i fört´sta taget...
MVH//gustaf

kolla in på www.cykelnetto.com
Marin Northside kanske är vad du söker.. billig å bra delar.
ska sj kolla på en sån i en annan affär men köpa den där om den är bra :P

Du kan köpa min yz 0 limited 04 för 9000 om du vill....den är vällvårdad...skriv om du vill ha mer info...

jag har haft en yz innan jag gjorde mej av med den vare bara sadeln och ramen som var orginal. det är det ända som håller! iofs höll inte sadeln häller för den lilla plast listen som sitter bakom under lossnade!

skippa alla yz:or köp en specialzed isället.har haft min i 2 år har aldrig krånglat och jag tar det inte presis lungt

gör som lantz säger.. men om du måste ha nå¨n av dom så köper du yz2 och köper till lite goda delar=)

Tycker inte ni att det känns inaktuellt att komma med förslag nu? tråden är ju ändå knappt ett år gammal =//

Aja kommer väll med ett förslag på modell eftersomm den ännu verkar intressant; Cannondale Chase (1, 2 & 3), Specialized P (1, 2, 3 & Street), eller en Specialized Big Hit Spec (Kan för övrigt tänka mig att sälja min, kom med ett bud om du är intresserad...)

Köp en yz0, skit skön ram på dom .. sen är dt en del grejjs som kan gå sönder, men själva ramen är skit skön och håller.

scott´s cyklar håller fan inte för sån typ av åkning... bättre om du kollar på nåt annat märke.

scott yz0 funkar grymt bra...har en sån och är riktigt nöjd.

den är bättre än kona shred..den har bättre bakväxel och vevparti.

Senast ändrad:
en Shred har 8 drev bak samt 2 klingor fram om jag inte misstar mig; 2x8= 16 SVAR: 16 växlar.

(för alla som inte vet har kona en egen hemmsida så att man slipper svara på hur många växlar varje modell har gång på gång och den är följande: http://www.konaworld.com hoppas ni kollar där nästa gång ;) )

hejsan då ska du köppa en yz1 dom är ass bra och gaffeln håller för trap hoppningn och så är dom ass lät så du kan äga helal gatan på backhjulet ifall du har en sån:):):) lycka till¨:D

har själv en nishiki rule och jag har bytt allt utom däcken och den funkar piss bra så det är inget fel på dom och så är dom inte så dyra heller

jepala sa:
har själv en nishiki rule och jag har bytt allt utom däcken och den funkar piss bra så det är inget fel på dom och så är dom inte så dyra heller
men det var för att nästan inget är Nishiki Rule inte sant ?

jag kör på en yz4 06 eller 05 den e röd/svart den kändes lite mysko ibörjan:Smen sen bytte jag styre å lite sånt(moddade den;)..)å nu käns den helskön bra å hoppa med lätt å wheela/manuala med å bunnyhop e skitlätt me den såå jag rekomenderar den (dom e väldigt billiga förövrigt)

peace

Tillbaka
Topp