Scratch FS -03/04 vs. Scratch BC -02/03

wange

Ny medlem
Tja.
Nu var det dags att köpa nya skidor.
Har kollat på Rossignol Scratch BC, förra årets modell, dvs 2002-2003.
Sen har jag kollat på Rossignol Scratch FS, detta års modell.
Jag kan inte välja.
Förra årets kostar 4000:- med bindning och detta års kostar 6000:-
Jag hade tänkt åka mer offpist iår, därför funderar jag på BC modellen, men jag vill ändå ha en som jag kan hoppa i parken och åka snabbt och så i pisten.
De i butiken säger att man inte kan göra så snabba svängar med BC.
Försämrar det min hoppning i parken då?
Jag har så svårt att bestämma mig.
Nån som har nåt tips på vilken jag ska välja eller mer info om skidorna?
Tack i förhand!

Jag skulle satsat på bc:n!!
Jag gjorde tvärtom och ångrar mig lite!

Men , var åker du mest?
parken eller puder, för båda skidorna är bra i pisten!

Undrar bara var du kan köpa förra årets BC för 4000 med bindning?? Tacksam som fan för svar, är sjukt peppad på den för bc:an är väl samma skida 02/03 som 03/04??

A

Putte the skibum- du skriver att bc:n är tung, jämför du med en skida med ungefär samma mått, tex madtrix mojo då? Jag skall åka till Colorado efter jul och åka där fram till april, vill ha en skida som ger mycket lyft i pudret men som ändå är trevlig att hoppa med, skulle ni då föreslå BC:n?

Jag tycker du ska köra på BC:n om du ska köra lite puder oxo. Själv jobbar jag på Rossignol o har prövat båda två. Men eftersom jag mestadels kör park så är det FS som gäller för min del. Men tung? Klart den är tyngre men många av mina polare jibbar då i parken med BC:n. Men då är den ju iofs oxo bra mycket bredare än FS t.ex. Hoppas du fått några tips. Annars kan du bara slänga iväg ett mail så ska jag svara på fler frågor!

chipp o tjena // Patrik

BC tung??? neeeee... tycker jag dock inte!
Korta svängar funkar skönt, om du ska åka både park och of ere bc som gäller!
Skitskön skida!
Men BC:n kräver en duktig åkare

puderharen: Tja, det kanske bara är jag som upplever den som tung att hoppa med... Den är ju annars följsam med bra isgrepp och går lika bra i puckel som utför stup, en klar testfavorit från förra året om man ska ha en allround skida.

Jag vet helt ärligt om jag skulle välja den eller mina asteroider om jag skulle välja idag... Fast det är klart att Stöckli är stöckli och gratis är gott :-)

Sen vad gäller jibbing är jag väldigt fel person att fråga!

Tillbaka
Topp