Se Hit ! Barnskidor / Hjälp :) !

HOTIXH

Ny medlem
Jo , nu är det så att jag har en liten kille som är 3 1/2 ungefär ! Och nu till frågan : Vilka är dom kortaste skidorna för en ung liten blivande jibber ? som sagt , 3 1/2 år och ska börja åka skidor ! / mvh jesper !

de finns ju lite olika junior/barn twintip modeller. spring ner på närmaste sportbutik å fråga? dom lär ju ha lite koll där

Ett tips från mig vars dotter började åka när hon var 3 år.
Köp inte carveskidor, försök hitta en skida typ Salomon Crossmax 04/05, Head Mojo65 06-07 så blir det lättare. Min dotter korsade sina "timglasskidor" när hon skulle börja åka (läs: ploga) Att ploga med en utpräglad carveskida kan bara sluta med trassel, eftersom skidorna skär ihop.
Köp en så rak skida som möjligt !!!
Från att ha tjurat och inte vilja åka med sina Elan (väldigt mycke sväng på dem) gick hon på två dagar med en Crossmax till att åka hela backen..
Men din treåring kanske inte plogar, utan åker med skärande sväng ;-)

Köp isåfall HeadMojo 65 eller Salomon Fish S, båda finns i längder från runt 1 meter.

Lycka till !!!

Jörgen pappa till Eric 7, inbiten jibbare. Och Lisa 5, som väntar på de små boxar och plaströr som "farbröderna" i liften ska sätta upp i Gustavsbergsbacken på Frösön för de allra minsta minijibbarna.

Min yngsta grabb är 3 1/2 och åker på 90 cm. Men det finns kortare! Från 70 cm och uppåt ungefär.
Men är det twintips du är ute efter så finns det bara några märken som har kortare än 120 och det är ju bra för långt.

wannabepr0: du hjälper din bror antagligen va?

EDIT: Mr. Norrlander här hade VÄLDIGT bra tips.

Själv körde jag på typ en spik raka skidor tills jag fyllde 9,
sen fick jag mina första timglas skidor :D:D

"rossignol bandit" elle rnåt sånt. coola skidor

Senast ändrad:
om ungen bara är 3 och ett halvt kan det vara bra att hyra några år istället för att köpa direkt. bara att byta till större när han växer ur utrustningen...

kolla in www.skifix.com

de brukar skicka med bussgods till övriga delar av landet....

Tillbaka
Topp