Semisäsong?

Tony_M

Ny medlem
Semisäsong?
Är det någon som har gjort vad jag kallar för semisäsong, dvs åkt till alperna i ca en månads tid? Jag är kanske den enda personen som inte kan vara ledig tre-fyra månader i sträck utan får spara mina surt förvärvade sommarsemestermånader och plocka ut dem i jan-feb istället :o(

Fråga ett: Hur lätt/svårt kan det vara att få tag i boende i "endast" en månads tid hos någon som gör en hel säsong (för jag antar att det blir det billigaste?)...

Fråga två: Kommer folk att skratta åt någon som är 32 år gammal när man letar efter boende hos folk som förmodligen är "något" yngre :o)

Semisäsong?
Det finns folk i alla åldrar som säsongar som ja tror inte att dom kommer att skratta åt dig. är nog bra mycket viktigare hur du är som person än hur gammal du är.

Semisäsong?
Intressant frågeställning. Detta är något som jag hoppas på att genomföre i framtiden. Dock skall jag försöka göra några "hela" säsonger innan jag blir för seriös här hemma i sverige ;)

Semisäsong?
Det är klart att det går! Jag brukar ha som målsättning att vara borta en månad, men ekorrhjulet brukar inte
tillåta mig att vara borta så länge. Förhoppningsvis blir det tre veckor i år. Ska du till en "bummar"-ort
(anton &co) är det givetvis bra att ha säsongat tidigare, så att du har lite kontakter på plats. Ett billigt
alternativ är att åka till Kanada, eller en mindre ort i alperna. Kanada= dyrt flyg, billigt liftkort och boende,
speciellt som dollarn är låg. Alperna tvärtom, ungefär.
Åkningen är en smaksak, men generellt är bergen i Kanada litet lägre, fast kan ha mycket och bra snö, och
erbjuder mycket rolig skogsåkning (och saknar nästan helt tyskar...)
Skulle jag välja en månad i alperna blir det mars, eftersom du oftast får ett par bra snöfall, med sol och bra
turväder däremellan. Januari KAN vara magiskt med fluffsnö, men kan också vara kallt, hårt och tråkigt utan
snöfall. Februari har sportloven med mycket folk som nackdel. I Kanada är nog februari bäst...

Och du, bry dig inte om åldern... Man är inte äldre än... jaa du vet.
Lycka till!

Tillbaka
Topp