Separat boende?
Hej! Vi är 4 pers som ska säsonga i Bad Gastein och vi har en enkel fundering.
Väl på plats kommer vi försöka fixa jobb och boende, jag har då förstått att den som anställer en gärna fixar boende åt en också. Men om vi då är 4 pers med 4 olika jobb, kommer vi då bli splittrade och bo enskilt? För det... ah.. låter ju rätt jävla trist.
Så, hur göra man smartast? Kan vi snacka med anställaren om att få ett större boende som vi sedan betalar hyra för? Ska vi avvisa erbjudandet om boende och fixa det privat? Kommer anställaren att ta det som en dålig grej och då inte ge en jobbet osv?
Hoppas på svar!
Avve
Väl på plats kommer vi försöka fixa jobb och boende, jag har då förstått att den som anställer en gärna fixar boende åt en också. Men om vi då är 4 pers med 4 olika jobb, kommer vi då bli splittrade och bo enskilt? För det... ah.. låter ju rätt jävla trist.
Så, hur göra man smartast? Kan vi snacka med anställaren om att få ett större boende som vi sedan betalar hyra för? Ska vi avvisa erbjudandet om boende och fixa det privat? Kommer anställaren att ta det som en dålig grej och då inte ge en jobbet osv?
Hoppas på svar!
Avve