Serbien snö?

Emilian

Ny medlem
Serbien snö?
Hej.
En kompis och jag tänkte åka till Serbien - Kopaonik och vara där hela jan.

Har försökt att hitta information om snö och hur det brukar vara, visat sig lite svårt.

Något som har nå info om snö i jan? Samt, om någon kanske har varit där tom? Välkomnar alla tankar och tips, om detta :)

Tack.

/Emilia

(Sen får man såklart hänga på också)

Serbien snö?
Hej,

höjd byn 1770
högsta åkhöjd 2017
fallhöjd 512
blå pister 15
röda pister 9
svarta pister 7
5 pister öppna just nu.

kolla in denna sidan http://www.tckopaonik.com/index.php
enda kravet är att du eller någon som kan översätta till dig kan serbiska:).

Lycka till,

/fcb

Senast ändrad:
Serbien snö?
Vi funderar på att åka till Montenegro i jan. Lite inne på samma frågeställning som TS. :-)
Erfarenheter får man gärna dela med sig om. :-)

Serbien snö?
Jag var i Kopaonik i feb , snö fanns helt klart från ca 1300 m och upp.
Jag åkte inte själv pga skada men enligt min kompis så var stället värt ett besök i några dagar iaf.
Det fanns ett litet "freeride area" som var nästan ospårat trots att orten var helt fullbokad helgen vi var där.
Baserat på orten i sig så skulle jag ej vilja spendera en månad där, inte så charmigt ställe, mest bara stora hotel och parkeringar.

Kolla in http://riders.me för info kring åkning i Montenegro.
Finns lite bilder från Kopaonik där också.
Ilija som driver siten är en trevlig prick och visar dig gladeligen runt orten Kolasin som har den bästa åkningen i Montenegro.

Serbien snö?
Tack! Har kontakt med Ilija nu. Verkar bli en del catski :)

Vi är i Kopaonik 30 dec till 4 el 5e jan och tar oss sedan vidare till Kolasin Montenegro. Förmodligen med buss.
Alla som man kontaktar är väldigt trevliga och hjälpsamma så kommer säkerligen bli grymt.
Hoppas på snö nu bara. Kopaonik är lite mer high end folk så vi stannar inte där så länge, och enligt de folk jag pratat med verkar åkningen i Montenegro lite bättre, i freeride avseendet.

Eric_W, vi har bokat in oss på en studio-lgh i Kolasin (man bor ju i en stad en bit från själva åk-området men verkar bra. Guest Accommodation Bakic. Säg till om ni hittar något annat bra vi borde kolla in :)

Wizz air är iaf billiga att flyga med, och de har inga problem med stora väskor (upp till 32 kilo). Bokar man sportutrustning isf väska så räcker ju det. Mer generöst än andra flygbolag.

Återkommer väl om jag får mer info om de båda ställena.

Serbien snö?
?........alltså, så här är det. Kopaonik domineras av ett företag som heter MK Group. Deras lyxiga hotell heter Mk Mountain Resort och har bl a hotell Grand. Googla på dessa ord och du hittar aktuell information om orten. Men det är mycket snösäkert så du behöver inte vara orolig. Ett tips kan vara en artikel av Magnus Reithner i Åka Skidor som skrev bra om vad Serbien har att erbuuda jämfört med ett julbord i Badgas5ein...;-)

Det är sjukt billigt att anställa guide för att göra dagsutflyckter bortanför liftsystemet...rekomenderas varmt, samtidigt som ni lär få vänner för livet...bra mat och vin..som sagt prisvärt och coolt nattliv...LYCKA TILL!!

Serbien snö?

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp