Serfaus Fiss Ladis?

tokuffe

Ny medlem
Serfaus Fiss Ladis?
Hej alla wannabees på forumet.

Nån som varit i Serfaus Fiss Ladis? Tänkte nämligen ta en avstickare dit i januari när värsta nyårshetsen lagt sig här.

//uffe

Serfaus Fiss Ladis?
tja.

Jag har varit i serfaus fyra gånger. Jag gillar serfaus väldigt mycket. Där är knappt några svenskar alls. otroligt finnt skidsystem, dom har knappt några släpp liftar kvar.
Och det gå tunnelbana igenom hela byn till liften. allt är i topp trim. du kommer att gilla det.

Serfaus Fiss Ladis?
Drar upp en gammal tråd här för att slippa skapa en ny:

Hur är friåkningen i Serfaus?/(fiss ladis)

Har jobberbjudande därifrån men är lite osäker på hur mycket bra åkning där finns, jag har varit där 2 gånger: 1 gång bakfull utan utrustning (såg dock helt ospårad snö precis utanför pisterna) och 1 gång på sommaren med Downhill MTB åkning.

Som jag ser det verkar systemet vara mer för famlijer än för friåkare, kanske har jag misstagit mig.

Jag var i St anton förra sässongen och andra alternativet är att åka dit igen.

Serfaus Fiss Ladis?
har varit där 2 ggr, och ska tillbaka v8 igen

är väl mest ett familjeområde, men finns ett par fina röda/svarta backar samt en del friåkning vid sidan av pisterna.

Men som sagt innan, bra liftsystem, rel. lite köer.

Serfaus Fiss Ladis?
Var där ifjol. Hade kanonåkning trots att det inte snöat på tre (!) dagar. Skönt att slippa charterturister och alltför många bummare att slåss om lössnön med. Fallhöjden är väl inte den mest imponerande men när systemet funkar så bra som det gör och du kan köra puder varje dag, vad spelar det för roll? Underskattad ort.

Serfaus Fiss Ladis?
Jag har varit i Serfaus 3 gånger och rekomenderar det starkt om du vill åka skidor.

Trevlig by med trevliga människor, fina hotell och smidfigt att ta sig till lifftarna med Dorfbahn.

Dock inte bra om man vill jibba, inte ett enda hopp hade dom när jag var där sist (2år sedan).

Rekomenderar dock att försöka vara upp i backarna så tidigt som

möjligt eftersom att dom blir ganska så snabbt uppkörda.

Serfaus Fiss Ladis?
Var i serfaus i veckan o kan rapportera att där inte är nagon snö, men sa är det i hela tirol för tillfället, det är otroligt varm, 16 grader. inte snö annat än pa glaciärerna o da har jag nog besökt (el kört igenom) de flesta byarna i västtirol och oberland.

angaende fallhöjden i serfaus-fiss-ladis sa är den 1500m (1200-2700möh) om jag inte minns fel.

De förutspadde snö igar och idag, men de hade visst fel, var vid sölden (o 500m högre) i gar utan att det var risk för snö var 6+ där.

Serfaus Fiss Ladis?
Var i Serfaus en vecka i vintras. Ingen höjdare om man är ute efter bra offpiståkning eftersom det inte lutar tillräckligt. Dock finns det massor med orört flera dagar efter snöfall eftersom ingen åker offpist. I byn säljs det inte ens skidor som är bredare än 75 mm. Om man är nybörjare på offpiståkning kanske man uppskattar Serfaus en vecka, därefter vill man nog ha mer utmaning. Finns kanske 2-3 riktigt bra åk.

Det finns massor av charterturister! Dock inga svenskar utan engelsmän. En bar dit alla går. Publiken är 30+ eftersom de flesta besökarna i byn är barnfamiljer eller medelålders par.

Kan dock tänka mig att det är ganska gemytlig och familjär stämning i byn bland de som är där hela terminen. Fast då ska man som sagt inte vara där för skidåkning, för det är verkligen flackt! Dvs som i Sverige. Fast utomlands och längre pister. Så i valet mellan Idre och Serfaus skulle jag välja Sefaus.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp