Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

Linusrejl

Ny medlem
Märkte att det va en hel del Serre Che människor i Frankrike tråden, så jag tänkte att vi kunde dra upp en egen.

Jag och 3 polare sätter oss i folkabussen så vi kommer ner runt 1 december. 3 av oss tänkte jobba och en är för lat. Vi letar just nu boende i Villenueve eller i Chantemerle, dock är det inte det lättaste att göra. Vi är 4 st brädåkare på åldrar imellan 18 och 21. Jag och en av de andra gubbarna gjorde en säsong i St Anton förra vintern.

Tänkte att man kunde snacka lite innan man drar och dela med sig om sina erfarenheter om Serre Che.

Senast ändrad:
Tjo! Jag joinade facebookgruppen, för det verkar mer och mer som om Serre är spikat. Ska vi börja räkna ner?

:)

Vilket datum hade ni tänkt åka ner? Jag har för mig att liftarna öppnar runt den 12:e, så i början på Dec är väl lagom?

Är det någon som har tips om boende i Serre, jag och 3 polare är gahhhhl1 taggade om någon har plats eller ideer!!!

Nån mer än jag som sett det här fantastiska förmånerna på liftkortet:
Serre Chevalier Season Pass Special

6 free days skiing in Courmayeur (Italy)

Grande Galaxie:
3 free days skiing in les 2 Alpes
3 free days skiing in l'Alpe d'Huez
3 free days skiing in Montgenèvre / Vialattea
3 free days skiing in Sestrières / Vialattea
3 free days skiing in Puy St Vincent

Känns väldigt värt att man tar folkabuss ner som man kan övernatta i.

Vi ska också till Serre Chevalier, wooohoo!!

Vi måste bara fråga, vart har du hittat infon om liftkortet, vi har letat som tokar!
Och hur går det med boendeletandet?

Barrunda i början på december då? :)

// Annika

barrundan is very given.
samt det obligatoriska bytandet av nerladdade teveserier/filmer/skidfilmer för downdays.

Låter som ett bra gäng svenskar i serre! Känns riktigt kul, Vi kan väl dra igång en msn lista här oxå?

Mycke bra tråd måste jag säga!! Vi är två styckn som SKA ner i vinter. Såg just förmånerna med liftkortet och det va ju inte fy skam =). Vart ska ni andra bo är det i Chantemerle eller Villeneuve?

Jag bor också i Chantemerle ( för er som inte redan visste :p) rasmus.pettersson"snabelA"live.se

Senast ändrad:
Toppen! Ska gå in och kika lite där jag med då.

Vi är och krigar in lite pengar i Norge just nu, msn funkar mycket dåligt, men flitig användare av Facebook, aannikaa@hotmail.com/patrik3_@hotmail.com så det är bara att höra av er!

Vi har fixat boende i Briancon, kanske lite off, men billigt :)

Verkar bli ett gäng som är med på barrundan, KUL! :)

Hejsan! Jag är en trevlig grabb som gärna vill hoppa in i ett gäng och åka ned till Serre. Finns det det nått boende som har en plats ledig? =)

Riktigt sugen på en säsong i Serre Chevalier! Någon som har en plats över eller är sugen på att styra upp nått?

Jag och tre kompisar har en lägenhet för 6 pers i chantermell på G, 300 meter från liften, varken jätte fräscht eller jätte slitet för ca 14-15 euro per natt, finns det intresse att fylla ut den?

Vi kan bestämma lite själva troligtvis för han skulle inte bo i den i vinter pga gradivitet, men vi kan ha den från början av december iaf! Jag fick inte reda på hur många kvm men det var tydlligen tre sovrum, kök, balkong, badrum och allrum med tv, dvd osv. Det finns även skidskåp och parkeringsplats, el är även det inkluderat!

rättar mitt gamla inlägg, det är 200 meter till liften och ligger mitt i chantermerle!

Senast ändrad:
Var fick du info om olika boenden? Turistbyrån?

Vet någon om man kan köpa early bird-pass? Letade runt på sidan men hittade bara information om superpasset?

Kul med facebook-gruppen, smacka gärna upp lite bilder!=)
Någon som kommer befinna sig i oslo i höst btw? Hade varit trevligt och gå ut och bersa någon gång.

/p

Senast ändrad:
Systemet öppnar 12 december, men om du köper liftkortet hemifrån innan nåt visst datum så kostar det runt 200 euro mindre.

Kolla med turistbyrån om boende!

Kan inte alla som ska ner skriva hur många ni är med polare så man får ett hum om hur många bums härifrån det blir.

blir det som det är tänkt ska jag bo med gronis + tre eller fyra till som jag inte vet om de finns här på freeride.

Heddious sa:
AntiAntonAnt sa:
Heddious sa:
blir det som det är tänkt ska jag bo med gronis + tre eller fyra till som jag inte vet om de finns här på freeride.
Om jag får tag på Gronis nån gång så kanske jag är en av dessa :) Men killen är ju aldrig ute på sin msn! ;)
Underligt, han brukar vara online ganska ofta. Jaja, det är ju trots allt helg.
Eller så tycker han bara inte om mig... Såg min profil bild och sen bara, block! Block! Block! ;)

Vi skulle ju kunna göra såhär, så vi som xxx_08 säger får ett hum om hur många det blir där nere.

1. GurraS, xxx_08 + 2 till (bokat och klart)
2.
3.
4.
5.

Editera gärna och fyll på!

Senast ändrad:
GurraS sa:
Vi skulle ju kunna göra såhär, så vi som xxx_08 säger får ett hum om hur många det blir där nere.

2.Gnagarn +3 till (Söker boende och hoppas få svar i veckan)
3.
4.
5.

Gnagarn +3 till (Söker boende och hoppas få svar i veckan)

Gnagarn sa:

3.Raspet +1 till (bokat och klart)
4.
5.

Raspet sa:

3.Raspet +1 till (bokat och klart)
4.Gronis, Heddious + 4 till (väntar bara på kontrakt)
5.

AntiAntonAnt sa:
Heddious sa:
AntiAntonAnt sa:
Om jag får tag på Gronis nån gång så kanske jag är en av dessa :) Men killen är ju aldrig ute på sin msn! ;)
Underligt, han brukar vara online ganska ofta. Jaja, det är ju trots allt helg.
Eller så tycker han bara inte om mig... Såg min profil bild och sen bara, block! Block! Block! ;)
Haha! Sanningen är att jag inte har haft internet! Nu sitter jag och tjuvar på grannens trådlösa ;) Men om du inte har märkt det än så har jag skickat mail till hela gänget nu! Nu är allt fullt och kontraktet kommer nu i början av veckan ;)

Tillbaka
Topp