Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

Tack Bizz för hjälpen. Ska ta tag i det med en gång. Lurar på om de pratar engelska på Urbania... Är inget ess på franska direkt! Men skickar iväg ett mail o ser vad som sker. Har vart in på de där andra uthyrarna o sett att de också mest har korttidsuthyrning men det kanske e samma sak där att man får maila o fråga helt enkelt. Tack för hjälpen som sagt. Får se vad jag får tag på så ses vi i backen.

Och som sagt e vi intresserade i att slå oss ihop me andra i en större lgh, så hör av er!

tjenna, ny på tråden!
vi är ett gäng från södra sverige som kommer befinna oss i Villenueve från 12 dec.. har boende osv!
jag själv ha bott i åre tidigare 2 säsonger!
för er som letar boende prova maila till: mailto:resa@serre-chevalier.com
vårt boende för 5 pers, bra läge, bra lägenhet kostar 48k,

hade varit skönt med lite uppdatering på vem som ska till serre och var,när och hur!
skriv gärna i gb!

om inte annat kanske vi ses där nere!
ps vi har en plats över till rätt person!

chea!

vi bokade via serre chevalier reservation, tror hyresvärden är urbania. Skoj med lite grannar. Alla andra verkar ju bo i Chantemerle. När drar ni ner?

xxx_08 sa:
vi bokade via serre chevalier reservation, tror hyresvärden är urbania. Skoj med lite grannar. Alla andra verkar ju bo i Chantemerle. När drar ni ner?
10 de skulle jag tro! jobba en massa innan!

vi tänkte skaffa en större bil så man kan dra runt lite och utnyttja liftkortet lite!

vet du var rånäs ligger?? bor typ mellan rimbo och rånäs. jag tror att liam har lyckas styra upp en pontiac transporter, grymt ful bil men perfekt för en säsong

rånäs känner jag till, en tjejkompis till mig är därifrån. Dock har hon nog flyttat nu. Lyxåk alltså. Tänkte på om ni hade tänkt åka 80km/h som vi hade planerat med folkabussen.

tror det är 596, dock ska dom lägga in det i boende betalnings grejjen så vi slipper posta kortuppgifterna.

xxx_08: Har ni bokat boendet genom turistbyrån? (info@serre-chevalier.com)?
Tänkte om vi skulle försöka få betala liftkortet tillsammans med boendet också :)

Skönt att vi kan få liftkortet den vägen, så vi slipper skicka pengar/kontonummer via post.

Gnagarn: Vilket datum hade ni tänkt åka? Vi skulle ju kunna bilda en bummarkonvoj ;) Vi är också sugna på att kolla in lite andra system runt omkring. Kan ni sova i Pontiacen? En fördel med "lyxåket" vårat är att det är en helt ok säng längst bak som man kan sova i.

Skulle ju va toknajs med bummarkonvoj faktist. Dock gör nog våran bara 80 blås så det blir att haka på en skön lastbil på autobahn.

Börjar bli mer och mer taggad för denna vinter!!!
Ärligt talat så har jag inte sett den bilen så jag kan inte svara på det. Men bilen står hos liam så den frågan passar jag över... Vi har inte bestämt när vi kommer lämna Sverige men kan tänka mig runt 9-10 beroende på hur fort "pärlan" går. Konvojen tål ju och tänkas på iaf haha.

Bummarkaravan FTW! :D

Jag är med i xxx_08 och GurraS liga

Gnagarn och Liam, vad åker ni skidor eller bräda??
Som sagt, kul med lite grannar man kan terrorisera!

//Willie - Sjukt taggad på andra sidan jorden

Sådär första betalningen gjord, kontraktet signat nu är det bara att vänta på snön =).

Lidström det är skidor för hela slanten något annat går ju inte att stå på ;).

Haaha då anar jag en viss maktkamp mellan våra två gäng vi är bara brädåkare i vår liga.. Men kul med folk i närheten! Som sagt, kika in på en öl eller två när ni kommer ner!

Senast ändrad:
Lidstrom sa:
Haaha då anar jag en viss maktkamp mellan våra två gäng vi är bara brädåkare i vår liga.. Men kul med folk i närheten! Som sagt, kika in på en öl eller två när ni kommer ner!
herr lidström har med andra ord inte sett franska ölflaskor, kom över på 7/8 st istället:d

xxx_08 sa:
Lidstrom sa:
herr lidström har med andra ord inte sett franska ölflaskor, kom över på 7/8 st istället:d
Maktkampen kommer, var så säkra haha... den där ölkvällen ser vi alla fram emot, skönt också att vi är två gäng i Villnue....? tidigare folk i den här tråden verkar ju bo i "C-byn".

och nej jag kan inte ett ord franska haha!

Kan säga att varken jag, xxx_08, Lidström eller min bror som ska med kan någon franska öht. Detta kommer bli intressant!

Men jag håller med, riktigt kul med ett gäng så pass nära, hoppas ni är sköna lirare och inte sådana där "yeah whatevers" haha! :D

GurraS sa:
Kan säga att varken jag, xxx_08, Lidström eller min bror som ska med kan någon franska öht. Detta kommer bli intressant!

Men jag håller med, riktigt kul med ett gäng så pass nära, hoppas ni är sköna lirare och inte sådana där "yeah whatevers" haha! :D
Vad är "yeah watevers"? haha, aldrig hört förut!

liam sa:
tjenna, ny på tråden!
vi är ett gäng från södra sverige som kommer befinna oss i Villenueve från 12 dec.. har boende osv!

hade varit skönt med lite uppdatering på vem som ska till serre och var,när och hur!
skriv gärna i gb!

chea!
Det ser ut som en svensk mail-adress? (Så att man inte skickar iväg en förfrågan på fel språk menar jag :)

Carolajner sa:
liam sa:
tjenna, ny på tråden!

skriv gärna i gb!

chea!
Det ser ut som en svensk mail-adress? (Så att man inte skickar iväg en förfrågan på fel språk menar jag :)
ledsen det ska vara helene@serre-chevalier.com

Tillbaka
Topp