Serre Chevalier 09/10, Bummartråden

tänkte uppdatera lite här!
i vår bil som kör från skåne till serre chevalier finns 2-3 platser ledigt, bilen är 7 sitsig så tar ut 2-3 säten beroende på hur många som vill åka med. dvs just nu är vi 2 i bilen...

hojta till för plats!

Hej allihop!
Jag tänkte också åka ner till Serre i vinter! Har dock inget bokat än... Är det någon som har fått jobb?

Liam: Det låter jäkligt intressant om man kunde åka med där! Var de den 10 dec ni skulle åka ner?

Senast ändrad:
Hej allhopa!

Jag har lite sent kommit på att jag också skulle vilja följa med till Serre Che och undrar nu om det är någon som har några bra tips på vem man ska prata med när det gäller boende och jobb.

Det är framförallt boende som jag är mest intresserad av just nu.

Jag ser lite olika mailadresser nedanför men fattar inte riktigt vem de går till eller vilket språk jag ska skriva på för den delen.

Hör av er till erik@allanson.se om ni har några bra tips.

katti_e sa:
Hej allihop!
Jag tänkte också åka ner till Serre i vinter! Har dock inget bokat än... Är det någon som har fått jobb?

Liam: Det låter jäkligt intressant om man kunde åka med där! Var de den 10 dec ni skulle åka ner?
japp vi far den 10nde som det ser ut nu! har lagt upp en tråd till "serre chevalier" heter den, skriv i den ist ang resan :) ..

chea!

hej

Det är som så att jag funderar på bota skid och snowboardabstinensen med en månads semester på någon skidort.
Därför så söker jag boende mellan 01/01 10 till 01/04 10.
Så om det är någon som vill hyra ut en sängplats till en glad och skötsam åksugen 24 årig kille som är van att bo i kollektiv efter tre år i Oslo.
Hör av er på min mail Simon.Hedlund@hotmail.com.

hade

jag ska åka ner till serre i mitten eller slutet på november. Tänkte kolla om det var någon som till haka på?
katti8@hotmail.com

Vi kommer det. Man får ju inte köra med dubbat i tyskland och det brukar inte räcka med vanliga vinterdäck. Jag hade kedjor förra året och det är galet skönt. kostar ju inte så mkt!

verkar korkat att inte skaffa snökedjor. iofs är det inte jag som äger bilen vi ska åka ner med, men det kommer vara försäsong och helt plötsligt vräker det ner så jag hade inte velat vara utan.

Nej precis. Inte jag heller :) Skulle bara tipsa om att det kan vara bra :p Förresten läste jag om några som hade fått sova i sin bil i 3 dygn under försäsongen då vägen var stängd upp till byn. Vad ska man göra då? :p

då hoppas man att någon har en ipodladdare som funkar via cigarettändaren i bilen, åker till närmaste schyssta stad/byhåla/bensinmack och chillar i väntan på bättre väder/mindre lavinrisk.

:)

Nu börjar vi hamna på baksidan av freeride med den här tråden.

Är det någon som kommer filma något i vinter?
Jag har iafl gått och skaffat mig en videokamera i hopp om att kunna göra en film till vintern. Så nu har jag lite tro på att ni här är riktigt bra så jag har nåt att filma förutom mina 3 rumskamrater.

ja för fan, dags att återuppliva!

man kan ju nästan börja räkna ner nu, bara 46 dagar tills liftarna öppnar, om jag har räknat rätt.
Och där är redan snö.

vet inte om jag kommer filma så mycket, har bara min lilla kompaktkamera till det, men jag hoppas att jag kommer få fotat en del. time will tell. jag är dock osäker på om jag är bra nog att befinna mig på andra sidan linsen :)

men några klippdroppande vildhjärnor finns här säkert?

förresten, någon som beställt liftkort än? känns lite sketchy med snigelposten och sådär..

Tja,

Någon som har koll på boendesituationen för säsongen? Eller någon som har två platser (en säng...) som behöver fyllas? Är också lite skeptisk till liftkortsköpet, hur gör man det smidigast innan första december? Vad krävs etc?

Hej så länge, ses i vinter!

Om du läser tråden så hittar du mkt tips på var folk har fått tag på boende och inläggen ovanför dig täcker liftkortsfrågan!

xxx_08 sa:

Hehe farsan fick för sig att köpa en actionkamera till denna vintern. Men jag har lovat att befria honom från den efter att de har hälsat på i serre. =)
Så lite actionscener från hjälmperspektiv kommer vara möjligt att krydda till movien med :P

Tack för tipset, hittade bra med info om liftkort!

Boende situationen är fortfarande rätt diffus. Vi letar i Villeneuve men har problem att komma i kontakt med rätt personer där nere som kan hjälpa. Vi bor ju gärna tillsammans med folk om det är ngn som sitter inne på ett tomt rum. Annars får ni gärna skriva hur ni gick till väga.

/Victor

AntiAntonAnt sa:
xxx_08 sa:

Hehe farsan fick för sig att köpa en actionkamera till denna vintern. Men jag har lovat att befria honom från den efter att de har hälsat på i serre. =)
Så lite actionscener från hjälmperspektiv kommer vara möjligt att krydda till movien med :P
Låter ju skitbra, min polare har fått för sig att skaffa något liknande oxå. kan bli riktigt bra.

maila: resa@serrechevalier.com

ni är kanske lite sent ute. Alla här har ju redan skaffat. sen är det bara göra som alla andra, googla, spana på freeride, snacka med gamla bummare som varit där.
Lycka till!

Senast ändrad:
Äntligen har jag tagit tag i saken och gjort 2009 års bästa val; jag ansluter mig till bummarna i Serre till vintern:D Ses där!

Lugnt, alltid kul med mera folk därnere. Ibland är dom lite långsamma på att svara på mail, så du kan alltid testa att ringa ner och säg vad du är ute efter!

Tack:)
Jo, boendet är klart, kommer bo med Annika & Patrik.

Jag har en känsla av att denna säsongen kommer bli fruktansvärt fantastisk. Can't wait! ;)

Ida-P sa:
Tack:)
Jo, boendet är klart, kommer bo med Annika & Patrik.

Jag har en känsla av att denna säsongen kommer bli fruktansvärt fantastisk. Can't wait! ;)
Gött! Välkommen i gemenskapen! =P

Blev det att ni bor i Briancon? När åker ni ner? =)
Jag tror oxå att det kommer bli helt grymt i vinter! :D

Senast ändrad:
Tack igen:)
Ja precis, det blir Briancon. Inte riktigt klart när jag kommer ner än..Jag har lyckats tajma in en Indonesienresa nu innan;)I december blir det iaf. De andra kommer i början av dec. Jag hoppas att det finns nåt jobb kvar till mig när jag kommer helt enkelt! Nån som har klart med jobb?

Nu är det ju inte alltför lång tid kvar. Om det är några som bor i stockholm eller närheten så tycker jag att vi ska dra ihop en förfest inför säsongen snart!

xxx_08 sa:
Nu är det ju inte alltför lång tid kvar. Om det är några som bor i stockholm eller närheten så tycker jag att vi ska dra ihop en förfest inför säsongen snart!
Det tycker jag låter som en rolig idé, även om resterande del av mitt boende håller till i skåne. Men jag bangar inte på en lite säsongsförest :P

hehe då sitter vi i samma båt typ. Man går bara och väntar på aavresan. Men en fest får vi se till att styra upp inom dom närmsta helgerna...

Vi har tre platser lediga från den första Januari till den sista januari. Sen kommer resten utav gänget och då har vi bara 1 plats kvar.

Du som söker bör vara: tjej, gjort lumpen, vegetarian och ha svagt psyke. Om du är med i green peace och pandaklubben är det meriterande.

Vi kommer att erbjuda full upplärning och hyra efter avtal.

Skicka er söknad till oss snarast!

Petter: petter.baecklund@gmail.com

Joakim:jokkebergqvist@gmail.com

Eftersom att vi förra året bodde med fyra stycken labila idioter, tänkte vi specificera vår ansökan i år. Därför denna snygga annons.

Laters=)

Senast ändrad:
Jag drar ner i slutet på januari, skulle egentligen åkt i børjan men finanskrisen har satt sina spår æven på petters likvida medel.
Min polare joakim drar i børjan, ni då?

/p

petterbacklund sa:
Vi har tre platser lediga från den första Januari till den sista januari. Sen kommer resten utav gänget och då har vi bara 1 plats kvar.

Du som söker bör vara: tjej, gjort lumpen, vegetarian och ha svagt psyke. Om du är med i green peace och pandaklubben är det meriterande.

Vi kommer att erbjuda full upplärning och hyra efter avtal.

Skicka er söknad till oss snarast!

Petter: petter.baecklund@gmail.com

Joakim:jokkebergqvist@gmail.com

Ny på tråden.
Eventuellt den finaste platsannonsen jag någonsin sett! rullar ner den 12e dec,taggad till tänderna tror jag utrycket lyder!

Eftersom att vi förra året bodde med fyra stycken labila idioter, tänkte vi specificera vår ansökan i år. Därför denna snygga annons.

Laters=)

Är det någon fler än jag som kommer åka ner till Serre efter den 12e december och åker via Milano -> Oulx -> Serre ?

Jag åker ner den 29e december och tidtabellerna för tåget mellan Milano och Oulx verkar inte alls finnas, det sista tåget går tydligen den 12e december enligt tidtabellen? Och det kan ju inte alls stämma med tanke på hur mycket folk som åker dit över jul/nyår..

Någon?

Tillbaka
Topp