Serre Chevalier 10/11!

hemlig

Medlem
Serre Chevalier 10/11!
Topic! Vilka kommer vara där? I vilken by ska man bo? Boende? Jobb? Befinner mig just nu i Norge o planerar att jobba här fram tills 1 dec o sen bege mig mot Serre Che. Vilka fler är det som planerar att göra Serre Chevalier i vinter? Ni som varit där innan, stämmer ekvationen Partyfaktorn = 0 ?

Serre Chevalier 10/11!
Partyt är väl inte den främsta anledningen att åka till Serre för, dock när det väl är fest så är det bra fest iafl. Jobb verkade vara väldigt svårt att få om man inte kunde franska eller ville sälja sin skäl till Langley. Villenueve är väl den skönaste byn att bo med med tanke på att det är där det finns flest uteställen och de mesta bummarna bor där!

Jag ska dit i vinter igen iafl!

Serre Chevalier 10/11!
Jag måste erkänna att jag är lite sugen på Serre Chevalier. Har jobbat för Langley förut men vill åka ner själv nu...

Lätt att få jobb om man är fransktalande? Vad ligger lönerna på?
Månadshyror? ---> hur många i lägenhet isf?

Serre Chevalier 10/11!
1. Jag lovar att inte spåra denna tråden lika mycket som 09/10-tråden.
2. Håller med Linus, V-byn är the place to bo, om man inte lyckas lägga vantarna på lyan vi bodde i förra året (och det gör man inte). Chante är nice, men det är drygt att gå hem på natten. Boende hittas tillexempel via Urbania (google?) och jobb är som redan konstaterat ganska svårt om man inte kan franska så där finns typ inga tips att ge.
3. Bilinnehav är att föredra, annars går man lätt miste om allt annat roligt i omgivningen.
4. Tror att de flesta förra året betalade runt 2000-3000 per person och månad (rätta mig om jag har fel) och bodde 3-6 pers/lägenhet?
5. Partyfaktorn = mellan 1 och 4 på en skala där 0 är Vallåsen och 10 Anton/Valdi/liknande
6. Onepiecefaktorn = 11 på en tiogradig skala?

Tillbaka
Topp