Serre Chevalier 11/12

Serre Chevalier 11/12
Hej Arnholm!

Jag och min pojkvän har också tittat på Serre Chevalier nu till vintern. Har du varit där förut och jobbat? Tips på jobb och boende?

Serre Chevalier 11/12
Hej!

Jag vill också till Serre i vinter! Men antagligen bara typ 2 månader eller nåt sånt, ist för hela säsongen.
Tittar på boende för fullt, är ju hög tid att boka nåt! Kommer inte jobba utan bara njuta av skidåkningen. Kommer antagligen bo i Villeneuve, eventuellet Chantemerle.

Många svenskar som åker dit och bara bummar, annars finns ju två svenska hotell i Villeneuve, La Vieille Ferme och Le Maison du Bez. De anställer mest innan säsongen börjar. Annars finns det ju en massa andra hotell och barer, men många med krav på franskakunskaper.
Mitt tips är dock att ha så mycket pengar att man slipper jobba. Jag jobbade förra året och tyckte bara jag gick miste om en massa roligt till en kass lön!

Förra året bodde många svenskar på Residence L\'Alpaga, sen finns ju Le Grand Sud och Concorde också.

Detta gäller mest Villeneuve, vet inte så jätte mycket om boende och jobb i de andra byarna, men det var en del svenskar som bodde och jobbade i Chantemerle förra året också.

Serre Chevalier 11/12
Hej! jag är intresserad av att dela boende från februari och framåt om någon hittat något, kollat runt en del men inte hittat något och som det ser ut i dagsläget så är jag ensam så delar ju gärna.

Senast ändrad:
Serre Chevalier 11/12
Hallåj!
Jag är också inne på att köra en månad eller två.
Någon annan som funnit något boende?

Vore ju kul om det blev ett gäng där nere!

Serre Chevalier 11/12
Hejhopp!

Jag ska arbeta som au pair i Briancon i vinter. Antar att det kommer bli en heeel del skidåkning. Vore kul att träffa några svenskar där nere så hör gärna av er om ni svishar förbi!!

Kram / elin

Serre Chevalier 11/12
Rekommenderar verkligen boendet på Le Bez i Villenueve.
50 m till liften, och om det inte vore för gatan utanför huset hade det varit ski in.

Serre Chevalier 11/12
Tjenare!
Jag och 2st polare hade tankt kora en hel sasong dar nere.... men har annu inte hittat nagot boende:/
Finns det nagon som har nagot tips om var det kanske kan finnas/vilka man ska kontakta?
Finns det nagra andra likasinnade som vill sla ihop sig?
Cheers
Jon

Serre Chevalier 11/12
Seize_the_day sa:
Tjenare!
Jag och 2st polare hade tankt kora en hel sasong dar nere.... men har annu inte hittat nagot boende:/
Finns det nagon som har nagot tips om var det kanske kan finnas/vilka man ska kontakta?
Finns det nagra andra likasinnade som vill sla ihop sig?
Cheers
Jon
http://www.homeaway.se/search/keywords:Serre+Chevalier,+Frankrike

Finns en del boende att kika på där, jag är på att dela boende men kan tidigast komma ner i februari.

Serre Chevalier 11/12
Jag kikar lite på att köra en säsong där nere också, är det någon som har koll på hur utelivet är? Som jag förstått det är det liksom inte i nivå med många av de andra orterna men visst kan man väl hitta lite fest om man är sugen på det?

Serre Chevalier 11/12
Tja folket!

Kommer jobba hela säsongen där nere som platschef åt Nortlander. Kommer bo i Chantemerle och åker ned den 5:e december. Vore kul att få kontakt med lite gött folk där nere!

Serre Chevalier 11/12
Tja allihopa!
Funderar på som några andra att bara köra 1-2 månader. E med att dela lägenhet. Hade vart sjukt kul å få ihop ett gäng.

Serre Chevalier 11/12
OskarS sa:
Jag kikar lite på att köra en säsong där nere också, är det någon som har koll på hur utelivet är? Som jag förstått det är det liksom inte i nivå med många av de andra orterna men visst kan man väl hitta lite fest om man är sugen på det?
Serre Chevalier är supermysigt! Det är ju ingen partyhåla och kanske just därför jag gillar det.. Men visst är det lite fest. Tror jag gick ut genomsnitt två gånger i veckan. Bor du i Villeneuve finns det typ ett ställe, dit alla går. Man träffar ju inte direkt nya människor, men alltid sina kompisar :) Bor du i Chantemerle finns det några fler ställen :) Är väldigt nära där emellan. Så fest hittar du alltid! Även om det inte är Val di..

Tillbaka
Topp