Serre Chevalier 12/13

Serre Chevalier 12/13
För info så finns fortfarande 4 platser kvar i lägenheten nedan. Det är jag Entoft och två killar till som kommer bo där, men vi vill fylla den :) Lägenheten ligger 80 m från stora liften i Chantemerle och har ski in, garage, 2 balkonger, flera sovrum, diskmaskin, m.m. Om Du är intresserad så tveka inte att höra av dig till någon av oss!

//Pontus & Daniel

Entoft sa:
Hej!

Boende för säsongen 12/13 i Serre Chevalier finns från datumet 5e januari till slutet av säsongen. Det är lägenhet 201 http://snowmonkees.com/accommodation/apartment-201/ Sjukt nära till liftar och centralt i Chantemerle.

Det är boende för 8 personer och just nu är vi 4. Den klipske räknar snabbt ut att vi behöver 4 sköningar till. Om vi är 8 blir kostnaden runt 17 000 kr per person för hela säsongen.

Vi är ett gäng dedikerade shredders med några gråa hår på ryggen och lätt tilltygade kroppar i den mogna åldern runt 25. God erfarenhet av livet, skidor och säsongande finns i gruppen och vi kan ödmjukt säga att vi tar oss ner från berget utan fadäser ?

Som sagt så söker vi fler trevliga människor till snöapans hus. Då vi inte vill skapa ett Big Brother hus i fransk tappning har vi några önskvärda kvalifikationer som vi gärna ser att du besitter:

- rumsren
- bra ölsinne
- erfarenheter av tidigare säsonger är plus
- kan laga mat
- kollektivkompatibel
- allmänt duglig och skön ?

Fridens!

Serre Chevalier 12/13
Hej Igen allihopa!

Nu ar det bara en plats kvar i lagenheten. Vi ar tva killar och en tjej. (26/26/20ar). Otroligt trevligt gang ar vi, sa missa inte chansen att bo med oss! Vi skulle bli sarskilt glada om en till tjej vill bo med oss men alla ar saklart valkomna! Som sagt, oslagbart pris for ett sasongsboende, dessutom inte allt for litet. Interesserad? Slang ivag ett mail A.S.A.P!

jakeTheSnowFlake sa:
2 PLATSER I LAGENHET I VILLENEUVE
Vi har en lagehet pa drygt 40 kvadrat, utrustad med diskmaskin, tvattmaskin, skidforad, parkering, ugn, skafferi, separat WC badrum med badkar, balkong. Lagenheten bestar utav tre rum. Till hoger i entren finns det en vaningsang for tva som gar att avskarma, till vanster toalett och badrum. Fortsatt rakt fram sa kommer du i vardagsrummet dar det finns matbord, baddsoffa och kok med separat skafferi/tvattstuga. I anslutning till vardagsrummet finns en stor balkong samt ett sovrum(som vi redan har lagt vantarna pa). Alltsa en ganska rymlig lagenhet for fyra.

Hyran ar pa cirka 170 euro per manad fran forsta deceber till sista april. 200 euro i deposition.

Om ni ar intresserade skicka ett mail till jacob.andersson@hotmail.com sa berattar vi mer om oss och lagenhet, har bilder. Vi kan vara lite langsamma pa att svara eftersom vi ar i Nya Zeeland.

Jacob och Tyra

Serre Chevalier 12/13
Tjena! Ska vi göra en sånhär och få lite översikt hur många vi blir där nere i vinter?

1. Rackadoodle + 2 - Villeneuve (Bokat och klart!!)
2.
3.
4.
5.

Redigera och fyll på..!!

Serre Chevalier 12/13
abrette sa:
Rackadoodle sa:
Tjena! Ska vi göra en sånhär och få lite översikt hur många vi blir där nere i vinter?

Redigera och fyll på..!!
2. Jag + 1 - Chatemerle (allt klart)
3.
4.
5.

Redigera och fyll på..!!
3. Jag + 3st (3-5st till på G) - Chatemerle (Klart\' o betart\')
4.
5.

Serre Chevalier 12/13
lindbergare sa:
abrette sa:
Rackadoodle sa:

Redigera och fyll på..!!
3.
4.
5.

Redigera och fyll på..!!
4.
5.
4. Jag + 3 st - Chantemerle (Klart var det!)
5.

Serre Chevalier 12/13
4. Jag + 3 st - Chantemerle (Klart var det!)
5.Jake the snowflake + 2st - Villeneuve (bokat och klart och en plats ledig i lagenhet)

Serre Chevalier 12/13
JonatanH sa:
Finns det sängplats ledig fortfarande i serre?
Det kan vara så att vi har en plats över, lite beroende på vilken period du tänkt vara där? Kolla mina/entofts inlägg här i tråden så ser du vilken lägga det rör sig om.

Hör av dig om du är sugen! Peace

Serre Chevalier 12/13
Hej!
Jag är en glad kille på 22år, jag är en god skidåkare och letar nu sängplats i Serre från Jan-slutet av säsongen.
Håller alltid ordning på mina grejer och mycket flexibel. Hör av er på min mail om ni har en plats över :)
hellman.erik@gmail.com

Serre Chevalier 12/13
Tja allt folk!

Nu när snön inte faller som den ska så undrar jag om någon är sugen på att hänga med ut i parken eller skicrossen någon dag. Eller varför inte ut för att festa ordentligt.

Jag är i alla fall sjukt uttråkad. Så om någon vill hitta på något över huvud taget, hör av er. Jag nås på olangu@hotmail.com eller +46(0)702355357 eller fasta telefonen här +33(0)950325080

Jag bor för övrigt i La Salle (Villenueve)

/Andreas

Senast ändrad:
Serre Chevalier 12/13
Vilken surprise att snön inte faller i serre, bänka dig på grottan och håll dig konstant full till nästa snöfall är mitt tips!

Serre Chevalier 12/13
somebody sa:
Vilken surprise att snön inte faller i serre, bänka dig på grottan och håll dig konstant full till nästa snöfall är mitt tips!
Problemet med den lösningen är att det är så hutlöst dyrt att dricka i detta landet. Tacka vet jag tyskland och österrike när det kommer till alkohol.

Serre Chevalier 12/13
Ingen nere i serre som har plats över i sitt boende? Har gjort tre säsonger tidigare och nu klarar jag inte av att vara kvar i sverige längre. Gör säsonger för att åka skidor mer än att festa. Sitter hellre hemma och sippar på en whiskey än klubbar (börjar väl bli gammal antar jag). Ganska enkel grabb helt enkelt. Nu är jag super sugen på serre så undrar ni något är det bara höra av sig. Ha det gott Niklas

Serre Chevalier 12/13
Nån i Serretrakten som har topptursgrejer med o är sugen på att dra ut o tura nånstans i trakten i solen här nån dag framöver i väntan på lite mer snö? :)

Serre Chevalier 12/13
johannalo sa:
Nån i Serretrakten som har topptursgrejer med o är sugen på att dra ut o tura nånstans i trakten i solen här nån dag framöver i väntan på lite mer snö? :)
Alla i vårt boende har full topptursutrustning. Vi brukar dessutom hänga med ett gäng fransoser som vi lärt känna. Häng på vetja.

Serre Chevalier 12/13
Olangu sa:
johannalo sa:
Alla i vårt boende har full topptursutrustning. Vi brukar dessutom hänga med ett gäng fransoser som vi lärt känna. Häng på vetja.
Låter grymt! Jag hakar gärna på vid tillfälle! Messa till +46-707-343353 när ni har någon plan på att dra iväg. Jag bor i Le Casset (utanför Montetier) o kan eventuellt låna bil beroende på dag.

Johanna

Serre Chevalier 12/13
Jag är också sjukt på att dra och tura har al utrustning. Släng iväg ett sms till +46733708414 om ni vill ha en till! Bor i centrala villenueve vid turistcentret. Eller om någon vill hitta på något annat är det bara att svänga förbi.
/Filip

Senast ändrad:
Serre Chevalier 12/13
Olangu sa:
somebody sa:
Problemet med den lösningen är att det är så hutlöst dyrt att dricka i detta landet. Tacka vet jag tyskland och österrike när det kommer till alkohol.
€0,19 för en burk öl på Aldi. Hutlöst dyrt?

Om det är någon som är på väg till Serre till helgen kör jag Grenoble (flyget, men kan väl svänga in i stan om man kommer från Genève eller Lyon) - La Grave på lördag kväll och har några platser kvar i bilen.

Serre Chevalier 12/13
la_grave sa:
Olangu sa:
somebody sa:
€0,19 för en burk öl på Aldi. Hutlöst dyrt?

Om det är någon som är på väg till Serre till helgen kör jag Grenoble (flyget, men kan väl svänga in i stan om man kommer från Genève eller Lyon) - La Grave på lördag kväll och har några platser kvar i bilen.
Senast jag tittade så hade Aldi ingen bar.
Dessutom brukar de flesta barägare bli mindre nöjdan om man tar med egen öl.

Och ja 6€ för en öl på krogen är hutlöst, det är samma pris som Sverige.

Serre Chevalier 12/13
Olangu sa:

Jag har sett folk sitta utanför Aldi och dricka öl...

€6 för en öl på 50 cl är ju ett en eller flera tior billigare än i Sverige. 71:- för 40 cl på Sturehof häromdagen liksom.

Serre Chevalier 12/13
la_grave sa:
Olangu sa:

Jag har sett folk sitta utanför Aldi och dricka öl...

€6 för en öl på 50 cl är ju ett en eller flera tior billigare än i Sverige. 71:- för 40 cl på Sturehof häromdagen liksom.
Ja, men det säger kanske mer om dig än om priset på öl i Sverige.
Pub Anchor på Sveavägen tar 34:- för en stor stark. Dovas och Gröne Jägaren är ännu billigare.
På ett "vanligt" uteställe är 50-lappen rätt standard.

Serre Chevalier 12/13
Nån i Serre som är sugen på topptursutrustning kanske? Komplett topptursutrustning säljes då jag uppgraderat o köpt nytt. Skidor: Bandit B3:or 160 cm långa, 84 cm midja, Bidningar: Diamir, Stighudar, Skarjärn, Turpjäxor: Garmont strl 39 (25-26). Allt säljes för 400 euro och finns i Le Casset/Monetier! Perfekt kit för dig som vill komma igång med å topptura! Skicka mig ett pm för mer info/foton etc. :)

Serre Chevalier 12/13
Någon som ska åka buss eller bil hem från Serre till Stockholm?
Jag är villig att betala en slant om du kan ta med min skidbag.

Gjorde säsong där nere men åkte hem efter en olycka.

Tips till folk som inte vet hur de ska komma hem så har UCPA plats kvar i sina bussar för ringa 850 spänn, http://www.ucpa.se/Bussplatser-Vintern-2013

Hör av er här på tråden eller på mail olangu@hotmail.com

/Andreas

Serre Chevalier 12/13
Jag kör hem från La Grave 16/4 och har en plats i bilen om någon skulle vara rädd för övervikt etc. Kör till Stockholm och skulle särskilt uppskatta medpassagerare med körkort. Skicka PM.

Tillbaka
Topp