hej
jag var nere i Serre i vintras. I år ska jag till Val D` isere istället, pga en anledning. snösäkerheten!
Hade Serre chevalier varit mer snösäkert än det är, hade jag lätt åkt tillbaka i år igen. För när det väl finns snö så kan åkningen vara hur bra som helst och bäst av allt, man är inte så många som slåss om pudret dagarna efter snöfall.
själv bodde jag i Villeneuve som jag upplevde som en trevligare by än chantemerle men det är inte jätte långt mellan dem.
I Villeneuve finner ni även langleys Hotel La vielle Ferme, om ni vill ha närhet till andra skandinaver. Baren där blev lite av en samlingsplats för bummare och personal. Om ni vill jobba lite extra så är det ett bra tips att prata med helen på La vielle ferm.
städjobb mm.
Utelivet, tja det är vad man gör det till. det är kanske inte som i chamonix att det är världens röj varje kväll men på helgerna brukar det bli rätt bra ändå.
kortfattat, man får hoppas på att det kommer mycket snö helt enkelt. för det KAN komma MYCKET snö, ta t.ex. förförra vintern då kom det mer snö i Serre Chevalier än i någon annan ort i Franska alperna.
så där ja, hoppas du fick lite ny info. lycka till i vinter!