Serre Chevallier offpist

cloudfreee

Medlem
Serre Chevallier offpist
Ska åka med UCPA till Serre påskveckan 2017. Tvekar om jag ska ha med mina freerideskidor. Någon som varit där nyligen eller som har erfarenhet från tidigare år? Vill ju inte släpa på dessa blytyngder i onödan/T

Serre Chevallier offpist
Ok, var kanske otydlig. Finns det tillräckligt ned snö så här års utanför pisten eller är det hyrvattenskidor som gäller?

Serre Chevallier offpist
Familjevecka. Men halvdags guide enligt konceptet Ski tout neige - offpist som inte är alltför avancerad har jag förstått.

Serre Chevallier offpist
Mina polare var i Serre v11, redan då var det sommarvärme nere i byn nästan varje dag hela veckan, så räkna med slask. Iofs så hörde jag att de kommit mer snö nu, men lär ju knappast ligga.
Mest sannolikt är vattenskidorna mer användbara

Serre Chevallier offpist
Kom precis hem från Serre och det går fortfarande att hitta bra snö högt upp. Det är inga långa åk däremot och du får vara redo att traska en del för att hitta dem och för att komma tillbaka efteråt.

Serre Chevallier offpist
Var i La grave, Montegeneve samt Claviere förra veckan som är i samma trakter som Serre,,,,
Sol i 6 dagar,,, och vårvärme,,,,, skare på förmiddagarna samt viktigt att hitta rätt tidpunkt för åkning innan lavinrisken är för hög,,,,då det är ren sorbet på eftermiddagen,,,
Gick laviner som attans,,,,,
Finns bra snö på sina få ställen,,,,,i korridorer etc,,,,
Skulle inte räkna med så mkt bra offpist mer just nu,,,,,

Tillbaka
Topp