session västerås/ intresse anmälan bigjump tävling

Roppilu

Ny medlem
hurmånga här på forumet är från västerås? skulle va kul å samla ihop ett gäng nån kväll å jibba lite på björnön , dom har en skön flatdown box nu från davidny å sen 2 träboxar som helt klart duger att leka på! skulle va apkul å dra ihop ett gäng nån kväll å fota lite å filma endel håller på med en rulle nu å skulle va kul med lite fler bra åkare! inget seriöst projekt men nått ska de väll bli av de!

MVH!

Senast ändrad:
verkar inte va så många västeråsare som e medlemar? intresset verkar ju knappast på topp :/

jag bor i Hallstahammar,2 mil utanför ungefär,mkt snö kvar i björnöbacken ?

Lätt vi fixar en session, skulle bli bra väder på lördag, men vore ju inte fel me nån dag i vekcan heller, smälter rätt fort när de är varmt+regn.

Men är vi många så går de ju snabbt att kratta ihop lite snö till inrun å landning för railet.

Lätt på

Senast ändrad:
arå de finns iallafall en 30cm konstsnö! å ett bigjump man kan ta snö ifrån om de börjar krisa! men ska vi säga lördag klockan 17:00 då? då har alla kids åkt därifrån typ!

Ring då till VLT så att de kan komma och göra ett reportage och ta bilder! Vore kul att få lite creed för att det händer nått för åkarna i stan. En tävling innan snön försvinner skulle inte heller sitta fel.

instämmer helt! aa jag kan ringa dom men då vil jag veta hurmånga som e säkra på att dom kommer!'?

utnyttja liftens öppettider så slipper ni gå uppför iallafall... =) hare göjj!

säsongsavslutning med bigjumptävling? anmäl intresse i denna tråd!!!
säg om ni åker skida eller bräda så man kan köra 2 klasser...

/MMMMARCUS

Jag ska vara med i helgen plus att jag vill vara med i bigjump tävlingen i skidklassen. måste bara veta när det är!

låter najs.. hoppade på hoppet i tisdags, och det var helt underbart för att vara björnöbacken.. är nog inte med i tävlingen men filma hela kalaset kan jag lätt göra!! ja kommer på lördag!!

peace..

om allt går som det ska blir tävlingen av nästa lördag, uppvärming vid 17.00, första hoppen 18.00.. en skidklass å en brädklass, kanske även ett enkelt best trick på nån av railsen, ba för å ha lite extra kul.

om nån är sugen på att hjälpa till inför och under tävlingen så hör av er till mig, jag behöver nån som sköter skön musik och ett par tre domare som kan namnen på trix och är sköna på att bedöma åkarna. kanske nån som sköter snacket under tävlingen!

/marcus (0706791634)

HARE GÖJJJ!

jag är sugen på bigjump tävling i skidor ! kostar det något?

Senast ändrad:
synd att det blev nästa lördag, åker till trysil då.. annars skulle jag lätt hjälpa till både före och under tävlingen.. grymt att det händer något sådant kul i västerås, synd att vi inte styrde upp något när hoppen var nya och vintern fortfarande kvar i v-ås..

peace..

jaa det var synd att det vart nästa lördag för då är jag i sälen!

Lycka till iallafall!

muFFin sa:
om allt går som det ska blir tävlingen av nästa lördag, uppvärming vid 17.00, första hoppen 18.00.. en skidklass å en brädklass, kanske även ett enkelt best trick på nån av railsen, ba för å ha lite extra kul.

om nån är sugen på att hjälpa till inför och under tävlingen så hör av er till mig, jag behöver nån som sköter skön musik och ett par tre domare som kan namnen på trix och är sköna på att bedöma åkarna. kanske nån som sköter snacket under tävlingen!

/marcus (0706791634)

HARE GÖJJJ!
Härligt initiativ Marcus ! Bara hoppas vädret är med oss .. jag kan hjälpa till om det behövs! fins vell alltid nått man kan göra ..

dame sa:
synd att det blev nästa lördag, åker till trysil då.. annars skulle jag lätt hjälpa till både före och under tävlingen.. grymt att det händer något sådant kul i västerås, synd att vi inte styrde upp något när hoppen var nya och vintern fortfarande kvar i v-ås..

peace..
än är det inte kört, railsen står stadigt och infarter å landningar är ganska djupa med snö även till hoppen, va ute å körde hela kvällen igår å efter lite skottning blev det riktigt nice.
det enda dryga är att man inte tar sig fram till hoppen från liften, man får lov å sparka fart å de e drygt efter 20-30 åk..

jag kommer glida ut till backen ikväll vid 6 tiden ungefär, och bygga lite på kickarna å så.

/pz

Senast ändrad:
ok.. det låter sweet.. vi är nog ett gäng som dyker förbi ikväll..

see you on the bearhill..

det var synd att det började regna nu... men vi kör imorgon om vädret tillåter.. 18 igen eller?

peace

jag ska försöka hinna ut ikväll, blir vid 7-8 nångång.. soft om nån är där!

Tävlingen ev flyttad från lördag till onsdag kväll för att vara på den säkra sidan så att snön räcker till att shapa hopp och rails.

Blir bestämt ikväll, mer info kommer!

/Martin

Senast ändrad:
Har snackat med Marcus nu och vi kör på onsdag kväll, blir sista chansen innan snön är borta! Vad tror Ni om det?

säker på att snön kommer räcka endå? va där igår å gick inte å hoppa för hoppet krympt såmycke å railsen satt löst osv? vad tror ni går de å styra nå vettigt endå?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp