seth-pistol skidor

drickredbull

Ny medlem
seth-pistol skidor
ja jag har nyss köpt ett par seth-pistol skidor.

så jag undrar vad ni tycker om skidorna ?

funkar dom bra i park ? det var iaf i det syftet att åka park med dom jag köpte dom för.

skriv för och nackdelar med skidorna.

puss///Rickard

seth-pistol skidor
Den funkar väl att trxa lite med. Men är ju skit jämfört med en renodlad parkskida då dess främsta syfte mer är att plöja puder... Om jag skulle satsa på en skida som jag bara skulle ha i parken skulle den inte ens finnas med på kartan... Men men. Blir du grym med den äger du iaf...:P

seth-pistol skidor
klart som faan att dom funkar i parken. det är ju till och med twintip på dom. lite bredare än dom flesta parkskidorna, för att dom ska funka bra i pudret åxå, gör dom kanske något klumpigare men visst faan funkar dom i parken utan problem.

kör hårt. good luck.

seth-pistol skidor
Det enda jag vet om dom är att det verkligen inte är någon parkskida...Alldeles för bred midja. Den hör hemma i offpisten.

seth-pistol skidor
Stadig sa:
Det enda jag vet om dom är att det verkligen inte är någon parkskida...Alldeles för bred midja. Den hör hemma i offpisten.
killen i affären där jag köpte dom sa att de va den bästa parkskida dom hade. att den var perfetkt till park åkning :0 e det bah skitsnack ? =(

seth-pistol skidor
Som sagt det går ju.. men det finns bra mkt bättre skidor till just enbart parkåkning för de pengarna. Så ganska mycket nu vill jag sälja denna skidan och tjäna pengarsnack var det garanterat...

seth-pistol skidor
vem har sagt att det inte går att jibba med feta skidor?
det kanske är lite svårare att snurra med feta skidor men det ser ju snyggare ut.

seth-pistol skidor
det är som sagt inte en renodlad parkskida men det är en kompromiss mellan en puderskida och en parkskida så den ska funka till både park & puder. den är inte bäst på något av den men ganska bra på båda.

den har liknande mått som rossignol scratch bc och den har iaf jag sett en del i parken (och i pudret).

seth-pistol skidor
som alla sagt tidigare så är det ingen renodlad parkskida men visst fan kan du köra park på den! Inte direkt så att den kommer sprängas så fort du kör in i parken!

Visst är den klumpigare än renodlade parkskidor men den duger ganska bra!
Sett flera grymma lirare som kört på seth pistol så det funkar, blir bara lite svårare..

seth-pistol skidor
Du säger i den andra tråden att skidan är svart/vit(grå) och det har inga Seths varit vad jag vet. Däremot så är Maiden Ak/Ak Enemy svart/gråa.

seth-pistol skidor
Maiden
maiden.gif

Seth
k2_seth_vicious_ski.jpg

Äldre Seth
pr-Skis-K2_Seth_Pistol_Alpine_Ski-resized200.jpg

etc

Senast ändrad:
seth-pistol skidor
är det inte andy mahre som rockar på ett par maidens i parken i yearbook, så varför skulle inte ett par pistols klara av det? jag har även lekt lite med mina vicious, funkar bra.

seth-pistol skidor
hayland, helt klart. Riktig mäktig åkning på ett par seth pistol i yearbook. tyckte nästan de var bästa delen av filmen :)

seth-pistol skidor
Mmarkus sa:
nee det är seth pistol men 2002-2003 års modell, den i mitten är däremot Seth vicious (2005-2006)! jag kom på i förra tråden att det var seth pistol han menade även om han beskrev lite dåligt o länkade en bild på dom ,han har köpt seth pistol 2004.2005 års modell .. Han sa att skidorna var röd och bål på undersidan o det finns inga skidor från K2 som är det förutom Seth Pistol med den brittiska flaggan eller vad det är. däremot håller jag med om att besrkiven på ovansidan var lite dålig eftersom skidan är så mycket mer än bara svart vit/grå..

Seth.JPG

och frågan om det är en bra parkskida... Först o främst man köper inte ett par seth pistol om man ebart vill åka park eftersom det först främst en en fet puderskida, men det är klart att den funkar i parken, men som många andra har sagt så finns det mycket bättre parkskidor, men dom är inte i närheten lika bra som seth pistol är i pudret, sen vet jag ju inte hur mycket du åker och vad du väger o hur lång du är och så vidare, sånt spelar ju in också. Alla seth morrisons pro model skidor har varit mjuka skidor dock inte den mjukaste, Big Chief är till exempel mjukare.. måtten på dina skidor tror jag är: 128/95/118 med en skärningsradie på 24 meter, o då krävs det ju att skidan ska vara någorlunda fartstabil vilket denna skida faktsikt är, den håller sig rätt bra i höga farter även fast den är så pass mjuk vilket gör det till en mycket rolig skida! självklart går det att hoppa med den men det är ju int edet den är till för, men självklart går det!

lycka till

Senast ändrad:
seth-pistol skidor
Om det är de 04-05 Pistolerna så har han iaf blivit lurad, 5000 för ett par som var nya för 2-3 år sedan är hutlöst.

seth-pistol skidor
Den funkar i båda park och BC, mest gjord för backcountry egentligen men funkar bra i bark, PEP körde ju med seth:) så de borde ju funka bra:)

seth-pistol skidor
^^Eller inte

Jag skulle säga att det är en svåråkt skida om man ksa ha den i parken. Såpass tung och bred att inte ens jag skulle kunna klara av sw 1440.

Skidan är gjord för BC. BC-hopp också

painted by numbers

.

seth-pistol skidor
haeLL sa:
Den funkar i båda park och BC, mest gjord för backcountry egentligen men funkar bra i bark, PEP körde ju med seth:) så de borde ju funka bra:)
precis!

skidan funkar i park, dock inte lika bra som en renodlad parkskida, men det säger väl sig själv om man kollar på måtten?

seth-pistol skidor
carlstrand sa:
drickredbull sa:
Stadig sa:
killen i affären där jag köpte dom sa att de va den bästa parkskida dom hade. att den var perfetkt till park åkning :0 e det bah skitsnack ? =(
bra säljare :)
instämmer! eller så är är drickredbull nog bara en lite lättlurad kund som ställer frågan sen på freeride som drickredbull borde ställt till sej själv innan skidan inhandlades.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp