Shift VS Marker duke pt Bindning

wilmer_53

Medlem
Hejsan, är i valet eller kvalet med vad för hybridbibdning jag ska skaffa till nästa setup. Jag står mellan en shift bindning och en marker duke pt. Åkningen kommer främst vara pist/liftburen offpist, men tanken är att komma igång med att gå på tur. Kan få tag på bindningarna för ungefär samma pris, så det spelar ingen roll. Men frågorna är: Vilken bindning är där bäst andrahandsvärde på? Vilken är smidigast att använda (med att ändra gå läge osv)? Samt om ni har några andra invändningar på vad som funkar bäst till den typen av åkning.

Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Wilmer

Jag stod inför samma val i slutet av förra säsongen och det landade på Dukes.

Fick väldigt bra respons från många här på freeride i den tråden jag skapade som du kan läsa igenom om du vill.

E48740DA-F2D0-4867-BBA1-B2D98069F2F9.jpeg

Har i veckan gjort mina först åk och min personliga amatörs åsikt är att dom känns väldigt robusta. Jag har inte gjort någon som helst prioritering på att det ska väga lite, jag ville ha något som jag hoppas på kommer att hålla och som jag kan göra allt med, liftburen topptur tillexempel.

Har inte hunnit testat turat med dom än då det är bristfälligt med snö men har givetvis testat dess funktioner ett antal gånger och utan någon som helst erfarenhet eller preferens sen innan så tycker jag att funktionen mellan åkläge och gåläge är väldigt simpelt, åter igen känns den riktig robust.

Åker på mina shifts och älskar dem, de är supersmidiga om från gå till åk. Jag tyckte dukesen verkar pilligare men mer robusta om du ska droppa hundra meter typ(men då är lika gärna look p18 med cast ett superalternativ)

Åker på mina shifts och älskar dem, de är supersmidiga om från gå till åk. Jag tyckte dukesen verkar pilligare men mer robusta om du ska droppa hundra meter typ(men då är lika gärna look p18 med cast ett superalternativ)
Upplever samma, väldigt nöjd med mina shifts.
Dock funkar p15 lika bra om du vill spara ett par hundralappar :)

Tillbaka
Topp