Sidestash/F12 tour EPF som topptursskida?

dvraptor

Medlem
Tänkte komplettera utrustningen med en skida för toppturer i trakterna kring Riksgränsen/Björkliden några gånger per säsong.

Kör normalt på en Völkl Mantra och ibland en Atomic Metron B5i när de blir mer pist.

Var först inne på en lätt utrustning med dynafit binding/pjäxa, men inser att jag inte turar i den utsträckningen att det känns motiverat.

Är 189/92 och funderar på en 188cm K2 Sidestash med en Marker F12 Tour EPF. Verkar det som en vettig kombination med en alpinpjäxa med bra gåfunktion (bra om den kombon fungerar i backen när så krävs)

Åker själv med Sidestash 188cm med Duke. Grymt bra allroundskida som tar allt. Dock något tung för längre turer.
Jag har själv lagt ut en tråd om toppturkit då jag söker ett komplement till ovanstående kit då jag upplever det som ganska tungt,,, men allt är relativt...
Men skidan är grymt trevlig att åka med på stort sett allt.
Om du är låst vid din set upp som ovan så bör du kanske gå ner än längd då du ändå vill ha en enkel skida uppför...
Men här är nog många pro som kan assistera på forumet..
Lycka till,....vill själv se svaren då jag själv söker,.., :)

Är det toppturer några gånger per säsong och resten vanlig utförsåkning är det kalas, eftersom du inte kommer att behöva annat. Jag har precis den kombinationen sedan tre säsonger.

Snödjup

Tillbaka
Topp