Sig Tveit vinnare av Superunknown VIII

Såg nyss på newschoolers att Sig Tveit har plockat hem titeln Superunknown VIII, STORT grattis till han!

Har inte sett andra trådar här på freeride om det än så jag slänger väl upp en för att förhoppningsvis ge andra tillfället att säga grattis och liknande.

Kanske inte bara är jag som tycker detta, men.. No disrespect, är Sig värdig vinnare av årets superunknown?
Med tanke på att han har filmat med större filmbolag och medverkat i JOSS/JOI.

Är ganska säker på att många här vet vem han är efter hans framträdande i JOSS/JOI förra säsongen.

Så fort jag hör hans namn, så kopplar det. Jag ser inte honom som någon ökänd kille som köttar skiten ur hopp och rails. Utan mer som en halvkändis i skidvärlden. Folk vet vem han är, folk pratar om honom... så varför plocka ut en icke ökänd "atlet" till Superunknown vinnare?

Detta är var jag tror och tycker, men vad tror och tycker ni?

kolla in http://level1productions.com/featured-news/sig-tveit-wins-superunknown-viii/ för edit, bilder och rader med texter om finalvinnaren Sig Tveit!

//

Förstår inte varför Austion Torvinen inte vinner, lr åtminstone att han ploppar upp mer än vad han gör i nuläget.
Vad har han varit med nu, 3år? Varje gång till finalen vad jag vill minnas.

Ang. Sig tveit så ja. Kanske ingen man pratar om men dom flesta vet vem han är.
Alla vet att han finns där haha. Ruggigt duktig dock så stort grattis till honom!

Trots att han har gjort sig ett litet namn i skidvärlden är han ju endå en riktigt jäkla värdig vinnare! mera stil är svårt att hitta, så ett grymt bra val av level 1 i min mening!

EmilRosenberg sa:
ElisWaltersson sa:
Jon Brogan , Niklas Eriksson, Tom Wallisch var väll heller inte helt okända....
Nej men Sig har inte varit lika doldis som dom. Ta bara hans Joss invite förra året...
Sig blev ioförsig inte inbjuden till JOSS utan utvald av de två proffsen att delta som rookie i JOSS, alltså sågs han inte som proffs innan, och jag tycker inte han har synts mera efter det heller?

Däremot är han helt klart mera känd än föregående vinnare. men fortfarande rookie i gamet. Tycker många i tråden här och på newschoolers får det att låta som att han är PRO redan. Själv ser jag det mera som att han hade tur att få köra en stor tävling, precis som tex salomonåkarna i sverige varje år fått köra WinterJam dit världens bästa åkare måste videokvala. Dock gör ju inte det att alla i det svenska salomonteamet är proffs?

bara en tanke..

Tillbaka
Topp