[Singelspeed]

blixten18

Ny medlem
[Singelspeed]
Hej jag har köpt en dirt cykel och jag vill göra om den till singelspeed men pappa tycker det är onödigt så jag tänkte att jag kunde skaffa lite pengar och köpa en beg singelspeed låter det som ett bra beslut?

[Singelspeed]
Om han nu inte vill ha växlar varför måste han vänta tills odm börjar krångla?
Det där med föräldrar är alltid jobbigt, dom tyckte jag var dumma i huvudet också men det är nog bland det bästa jag gjort iaf :). Beg singlespeed kit njaa, kostar knappt några kronor nya. Det du bör tänka på är dock att du måste ha (i dom flesta fall) en spännare (tex. ditt gammla växelöra) om du har vertikala dropouts samt att du måste ha en rak kedjelinje.

[Singelspeed]
Skulle aldrig tänka mig att köra utan singelspeed, så grymt skönt och smidigt, mitt tips är att köpa ett nytt. precis som Hogizz säger så kostar det inte många kronor!

Lycka till!

[Singelspeed]
ett fint ''ss kit'' kostar runt 100 kr, inte så mkt + att de e nog de skönaste! inge krångel eller meck med vajer eller nått! as najs;D

[Singelspeed]
skaffa single speed!! jag skaffade mitt med distans brikor drev och kedje sträkare för typ 700 kr på cyclecomponents.com och jag är helnöjd!!

[Singelspeed]
om du kan shystera bakhjulet som på en bmx så behöver du ingen kedjespännare, då kan du bara gå o köpa ett single speed bak ddrev och distanser för 200 spen på team sportia

[Singelspeed]
om du kan shystera bakhjulet som på en bmx så behöver du ingen kedjespännare, då kan du bara gå o köpa ett single speed bak ddrev och distanser för 200 spen på team sportia

[Singelspeed]
Tjena,
Jag undrar om någon vet vart man kan köpa växel öra till umf hardy 4?
Jag höll på att byta till singelspeed när jag såg att växel örat var helt böjt och att det praktiskt taget föll av när jag tvättade cykeln också.

Skulle vara riktigt schysst om någon kan hjälpa mig med detta

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp