Sitta fast ordentligt.

Erol

Medlem
Sitta fast ordentligt.
Vill bara komma med ett litet tips. Har kört bräda sedan -95 och ständigt förbannat att man inte sitter fast ordentligt. Framförallt har jag haft problem med att hälen "släpper". Har testat en del lösningar, men de flesta har ändå bara resulterat i att man drar åt bindningen såinihelvete. Men så kom en dag när jag var nere hos den lokala snowboardförsäljaren och suktade efter nya grejjer och presenterade mitt problem för en ung sympatisk säljare. Ur en box med K2-skor plockade han raskt fram en kil av hårt "skumgummi" - tillräckligt hård för att ge "spjärn" för snörningen, tillräckligt mjuk för att vara bekväm. Sen dess - inga problem. Testa alltså med ett kilformat inlägg i hälen med lämplig hårdhet. Det funkar för mig!

(Kör f.ö med Flow Morphan -99 i ett par Prestonbindningar som följde med min Extrem Bullet av samma årsmodell)

Erol

Sitta fast ordentligt.
har också det problemet med mina flow-boots. men hur menar du att man ska lägga in skumgummit? fattade dåligt. har för övrigt köpt flow 21_bx. skönaste jag har testat!....

Sitta fast ordentligt.
onödigt. stoppa i foten med tillbehör i bindningen och placera den skönt. sedan häller du i snabbtorkande cement och saken är biffstek. (En annan variant är ju att Hälla Gips eller pappersmassa avec tapetklister runt foten för att på så sätt få ett något mindre svårforcerat skal, om du tycker att avskruvning av bindning är ansträngande.)

Tillbaka
Topp