Sittunderlag

bautasaurus

Ny medlem
Sittunderlag
Tjo,

Såg i vintras ett gäng som hade ett slags sittunderlag hängandes under jackan(fast med bälte antar jag) , detta vek killarna i fråga sedan in under stjärten när de satte sig i liften...Varmt och skönt och det såg faktist inte så dumt ut!:lol:

Någon som har någon aning om var man kan få tag på ett sånt specifikt för utförsåkning?

Sittunderlag
Tompan14 sa:
Men va fa... Sittund... Varmt om lilla stjä... ??
DET HÄR ÄR VAD SOM HÄNDER NÄR MAN AVSKAFFAR VÄRNPLIKTEN!!
Hehe +1

Har med sett "hemmabyggen" i backen där de gjort en liten skåra i vardera änden och trätt igenom ett tygbälte. Snyggt, nej, praktiskt, antagligen.

Sittunderlag
Har för mig att "Stenis" var med och marknadsförde någon sådan här tingest i slutet (eller efter?) sin karriär.
Har för mig att den hette "Bearseat", men det var ju ett tag sedan så det är inte lätt att hitta något om det på nätet....

Sittunderlag
Hawkeye61 sa:
Har för mig att "Stenis" var med och marknadsförde någon sådan här tingest i slutet (eller efter?) sin karriär.
Har för mig att den hette "Bearseat", men det var ju ett tag sedan så det är inte lätt att hitta något om det på nätet....
Har också en bild i mitt minne av Stenis med sittlapp, men sökte förgäves igår kväll. Men det var ju före internet...och sen är ju frågan om Stenis gjorde värnplikt : )
@Tompan14

Sittunderlag
Köpte "Bearseat" till alla mina 3 barn och 1 till mig själv någon gång på nittiotalet.
Funkade alldeles utmärkt och vore de kvar skulle jag nog kunna använda de igen när man jobbar i skidskolan med de små så slapp man sitta direkt i snön.

Tillbaka
Topp