ska börja jibba i höst, vilka skidor ska jag köpa?

Rogby

Ny medlem
hej på er alla glada,

nu är läget så att jag har åkt skidor i 10 år (jag är 15) men nu har jag börjat tycka att det är trist och enformigt, nu på vårkanten har jag börjat intressera mig för jibb och parkåkning, jag måste iaf langa ett par twintips till hösten och undrar om någon har några förslag? :) kan tillägga att jag gärna vill ha ett par lätta men endå stabila skidor.

Senast ändrad:
hmm, köp nått billigt, ingen ide att gå på stort direkt, kommer K2 Disorderly nästa säsong kan det kanske va nått, en polare rullade på den i vintras, man kan nog kalla den rätt prisvärd, 4000 med en jättesoft bindning som även jag använder inbakad i priset, Marker Griffon

så checka efter den lite

:)

Gå in i en butik och fråga efter tidigare års modeller(som är billigare, ofta halva priset) och så frågar du efter ett par armada ar6 elr pipe cleaner. Sjukt bra skidor!!!!

Senast ändrad:
disorderly verkar rätt schyssta faktiskt, men ofta 4000 är att inte slå på stort :)

haha, såg just att marker griffon bindningar kostar 2000 på skidbutiken.se ^^

Senast ändrad:
vilken modell snackar du om? tror inte det finns någon som heter yup esalla bajja :)

Beror på vad du tänker göra i parken. Raila och jibba eller köra på de större hoppen; 10-15m.

När du tänker raila, jibba så är en mjuk skida roligast då man kan leka runt mer i parken om det inte finns några hopp, mjuk skida kan bli svårare å landa på stora hopp.

Tänker du köra stort så är en styvare skida bättre för att de är generellt stabilare i högre fart så de är mer stabila när man är i inrunet och lättare å landa med då de inte böjer sig så mycket att du faller.

Om du är sjukt säker på allt och stompar alla landingar så kvittar mjuk eller hård skida.

Skulle va bra om du skrev va du tänker göra :)

Annars är Armada AR6, pipecleaner, Atomic Punx halvmjuka skidor som är ganska lekfulla men tillräckligt styva för att hoppa med :)

tack för tipsen men vill bara tillägga att det kommer bli min första säsong i parken så 15m hopp för nog vänta lite

Kolla som sagt begagnat eller förra årets modeller i butiker. Ingen idé o lägga 5 lakan om du ändå inte har särskilt stora krav, då det är din första säsong i parken. Köp en billig skida som du kan utvecklas med, inte någon jättestyv och svåråkt skida.

kanske kan hitta tidigare års modell av armada ar6, dem verkar galet sköna ;) ska man ha mittmontering eller bakmontering?

jag har armada ar6 -08/09 o de är sjuuukt bra, mina är lite bakmonterade för jag åker rätt mycke puder/offpist men de rekomenderar jag ;)

RawgbEE! Ett bra tips vore nog att köpa 08/09 säsongens armada ar6 då dom är hälften så billiga men ungefär lika bra.

Tillbaka
Topp