Ska jag, eller ska jag inte till Canada?
Hejsan, är en kille på 19 år och är jävligt sent ute med att fixa min säsong . Målet har hela tiden varit Canada, men ju närmare det kommer desto svårare känns det. Ska skicka in visumansökan imorgon, men det ryktas om att de är slut. Jag har inte köpt flygbiljett, och har inte fixat boende. Uppförsbacken känns enorm, men vill ändå bestiga den. Jag har inte fixat något av den orsak att det kännts som att det är långt kvar + att jag jobbar på liseberg. Min sista jobbdag är den 22dec, alltså ganska sent. När det kommer till ekonomin så kommer jag då att ha skrapat ihop ca 50 000 (får dock sista lönen i januari). Antagligen kommer jag då att resa mellan jul och nyår. Min budget känns aningen tight. 50000- flyg(10 000) - lifkort(10 000) - boende(20 000) =10 000 kvar att överleva på. Plus att en ny bräda inte hade vart fel då min twinbräda verkar ha något emot puder. Så då hade jobb vart en liten trevlig sak att ha i någon månad för de sista slantarna, och för att även få erfarenheter och lära sig språket bättre. Så vad tycker ni? Ska jag endå fortsätta att satsa på canada, eller ska jag ta en buss ner till St:anton och bli inavlad som aldrig förr? Hade helst velat dra till whistler, men fernie kanske duger det med?
Små frågor. Vad ligger transfern på ungefär (flygplats till ort)?
Är det bäst att boka tur och retur, eller enkel?
Måste ma aktviera sitt visum på något sätt, eller funkar det så fort man får det i näven (för man får det väl på posten?)?
Är jag kört och borde åka pulka istället?
Små frågor. Vad ligger transfern på ungefär (flygplats till ort)?
Är det bäst att boka tur och retur, eller enkel?
Måste ma aktviera sitt visum på något sätt, eller funkar det så fort man får det i näven (för man får det väl på posten?)?
Är jag kört och borde åka pulka istället?