Ska jag fortsätta eller byta?

Rosu

Ny medlem
Hej!
Jag funderar på om jag kanske ska satsa på att börja köra skidor (twintips) nu i vinter. Jag har åkt skidor när jag var riktigt liten, så jag kan åka nerför en vanlig blå,röd backe iaf. Problemet är att jag har kört snowboard i kanske 5-7 år och rätt bra på det, men det börjar bli tråkigt när man inte är på en riktigt bra anläggning med fet park och mängder av snö. Jag har bara åkt i park med brädan kasnke 3-4 sessonger och är därför inte jätte bra i parken än, kan 360 och ungefär den nivån..
Jag bor i Värmland och här brukar det vara lite snålt med snö i backarna vilket inte gör det bättre.. Vad tycker ni? Ska jag fortsätta eller ska jag byta till skidor?

/Robin

Tyvärr har jag inte den budgeten för att köpa båda. Jag funderar dock på att testa att hyra ett par twintips i vinter och köra lite park med dem och se hur det går :) Tror ni att det är en bra ide?
Måste köpa ny bräda iår om jag inte ska byta så..

skidor håller bättre i längden, brädan blir väl lite enformig

Du vill alltså att freeride folket ska bestämma åt dej om du ska åka bräda eller skidor. Nej du, du känner själv vilket som verkar roligast, välj det...

(effeh: jag har alltid åkt bräda och har inte tröttnat nånstans, tvärtom faktiskt...)

Senast ändrad:
gayblades?

haha ne men kör på det som känns bäst...hyr ett par skidor sen får du bestämma vad som e best planka eller skiis

//Sim

åkte bara skidor när jag var mindre, men när jag fyllde 9 så började jag åka snowboard fram tills jag var 13 1/2 år gammal. kände helt enkelt att jag inte ville lägga tid på båda sporterna eftersom det tog mycket längre tid att lära sig båda två samtidigt. annledningen till att jag valde just skidor var för att alla jag känner åker det, enklare att ta sig fram på ex. transportsträckor och jag har tekniken i ryggmärgen!

hoppas det hjälpte lite...
/Victor

Tack för några vettiga svar iaf!

Jag vill verkligen inte att ni ska bestämma åt mig, har jag aldrig skrivit! Utan jag vill ha hjälp med att bestämma mig. Är det värt att byta när man kan det andra såpass bra och börja om från start? eller är det bättre att köra bräda och utvecklas och bli bättre där istället?

fattar det som att du är mycket bättre på bräda än vad du är på skidor? om jag skulle vart du hade jag nog tagit snowboard. sålänge du tycker att det är kul och känner att du vill fortsätta så är det inget som kan hindra dig.

Rosu sa:
Hej!
Problemet är att jag har kört snowboard i kanske 5-7 år och rätt bra på det, men det börjar bli tråkigt när man inte är på en riktigt bra anläggning med fet park och mängder av snö. Jag har bara åkt i park med brädan kasnke 3-4 sessonger och är därför inte jätte bra i parken än, kan 360 och ungefär den nivån..
/Robin
om du inte gillar att åka snowboard i vanliga backar kanske du har en anledning att börja med skidor iallafall? vet inte riktigt vad jag ska säga om det, du får göra det du känner för och försöka överväga själv om vilket du ska ta!

Senast ändrad:
Rosu sa:
Tyvärr har jag inte den budgeten för att köpa båda. Jag funderar dock på att testa att hyra ett par twintips i vinter och köra lite park med dem och se hur det går :) Tror ni att det är en bra ide?
Måste köpa ny bräda iår om jag inte ska byta så..
låter som en utmärkt idé

Byt till skidor...

Åker snowboard, det är hur gött som helst när man väl står där i pudret. MEN att ta sig det är lite jobbigt...

Som folk i canada gör, (locals) Åker skidor i pist och park, men när det är optimala puder förhållanden åker alla bräda! Men såfort man måste börja hajka och så är det skidor igen.

Tillbaka
Topp