Ska köpa min första longboard, frågor!

Jag ska börja åka longboard, testade att åka lite utomlands o ska nu börja åka i Västervik. Ska beställa en ifrån internet, då de inte säljs i Västervik eller Linköping (eller har jag fel?) Men jag har lite frågor.

Detta är vad jag vill få ut av mina bräda:

Ett transportmedel som är lättsvängd. Den ska lätt köra över småskit, inte fastna som vanliga skateboards gör. Samt att den ska vara så ljudlös som möjligt.

Jag funderar på att beställa "Sector 9 Cosmic 2 Tikehau s06" ifrån boardstore.se kostar 2167. size 8.5x38 tum. Står dock ingenting om vilken hårdhet på hjulen. vad bör jag sikta på?

Tacksam för tips o ideer!

Hittade hjulinfon på en annan hemsida

Wheels info
Brand Sector 9
Name Nineballs 65mm/78a
Diameter / Hardness 65 mm / 78 a
Grip Width 35 mm

Tankar om den hårdheten?

Kolla longboard.se, de finns i linköping

Jag kör på en sliptream chrusher ll,
med kryptonics hjul 70 mm 80 i hårdhet.

rullar mycket bra fastnar inte och är tysta.

Tror att dina hjul skulle funka superb.

Alla tycker olika men de flesta tycker nog ändå att de där hjulen är alldeles för små, jag skulle satsa på 77mm, och om du inte ska slida eller köra dh välja ett mjukar hjul. Oavsätt stl så har dom där hjulen fått väldigt mkt kritik och ska vara dåliga(har aldrig åkt på¨dem själv.

Ett par randal 2 truckar är mkt roligar än sector 9 truckarna.

kolla kahalani.se de tycker jag har de bästa bräderna maila eller ring dom de är proffs och kan svara på dina frågor.

Annars skulle jag vända mig till longboard.nu och deras forum där får du proffesionella svar!

Tillbaka
Topp