Ska köpa nya skidor

aacke

Ny medlem
Ska köpa nya skidor
Tjena allihop.

Börja jibba förra året, hade ett par k2 Fujativ men jag är inte riktigt nöjd med dom, så funderar på att köpa något annat, jag tycker dom är för tunga, kanske beror på att dom är 179 och jag är 180.
Så, skulle gärna ha lite tips på olika skidor, vill att dom ska vara bra i parken och i pisten.

Ska köpa nya skidor
min favorit inom skidtidustrin är såklart Dynastar.. sköna och lite mjuka skiis som funkar bra i parken och pisten, ja tillochmed i BC

så jag rekomenderar skidan som jag själv glider runt på..:
Dynastar Nutti'n But Trouble 05/06 längd 175.

Dom köpte jag för 5000:- men du kan nog hitta billigare nu.. kolla www.sport-conrad.de

Ska köpa nya skidor
Förstår inte riktigt. Fujative är en relativt lätt skida, är själv 170 och åker på 179 och det fungerar utmärkt, iofs så är jag rätt tjock...

Ska köpa nya skidor
Jo fujativen är lätt att hoppa med men när jag ska snurra känns det som jag har 0 kolla på grejjorna, Testade en polares skidor som är lite mindre - Känndes mycket lättare att snurra fick mer kontroll osv...

Ska köpa nya skidor
Jag lägger min röst på Liberty !
Dem otroligt vridstyva och har bra åkegenskaper. Jag kör själv på liberty, jag kör på 160 längden och är 170. Liberty skisen som kommer ut nu till vintern har en bambukärna i sej som gör att skidan blir mkt segare.

Otroligt skön jibbskida !

För mer information, besök skidaffären Alpint i sthlm.

www.alpint.com

Ska köpa nya skidor
Dynastar Trouble maker e riktigt go.. funkr överallt..
gillar också att dom är relativt smala jämfört med andra skidor så som k2 b.la som har börjat göra väldigt breda parkskidor.. vilket e lite synd.
Annras sjukt stabila i landningar bra pop..
lätta

Tillbaka
Topp