Ska man byta hjälm om man vurpar ?

F-Grann

Aktiv medlem
Tjaa
jag va å tävlade i lindvallen den 5, då ramlade ja på skallen i något trick
å tappade minnet,'
så ska man byta hjälm äfter en hård wurpa ?

Senast ändrad:
gå och kolla i någon sport affär elr något och fråga om det behövs en ny hjälm, för om den inte är sönder borde man väl inte behöva köpa ny. elr?

är de sprickor eller liknade i den så bör man nog byta... ja hade itne bytt ifall de itne var nå skador på hjälmen..

kolla noga i frigoliten efter skador sprickor och liknande.

btw du var sjukt rolig efter din krasch. Du snodde en lift från mej :(

Jäpp!
Hmmm... Minnesförlust, hjärnskakning, illa!
Håller med Jaay-Bone m fl, byt hjälm! Efter en sån krasch är den med största sannolikhet förbrukad, d v s "frigoliten" är delvis komprimerad, yttrerskalet kan ha intryckningar, remmar uttänjda m m. Den har gjort sitt (vilket du säkert är rätt glad för...).
Köp en ny och snåla inte!
Hälsar,
Ace DG

Senast ändrad:
Alltså det kan vara skador på hjälmen fast dom inte syns, det är inte alltid man ser dom så om du drabbats av minnesförlust så ska du byta hjälm eftersom det då troligtvis var en ganska rejäl vurpa.

TheFibretech sa:
gå och kolla i någon sport affär elr något och fråga om det behövs en ny hjälm, för om den inte är sönder borde man väl inte behöva köpa ny. elr?
Haha de bör nog tipsa dig oavsett om att köpa en eftersom de vill sälja en ny till dig.
Du bör nog byta den för att precis som några här säger så har hjälmen troligtvis skador även om man inte kan se några yttre skador.

Senast ändrad:
fan isåfall borde ja ha typ 50 hjälmar vid det här laget. foe fan. blir warp nästa gång om ja ska ha råd med det här

Jag bytte inte, men ärligt talat så här i efterhand så tror jag den tappade en hel del av funktionen. Det var iofs länge sen så nu har väl tiden fått den att bli ännu sämre dessutom, den verkade iaf inte göra särskilt stor nytta senast jag åkte... Har skaffat en ny hjälm nu i vart fall (*host* sweet trooper ff *harkel*). Den lär ju klara sig ett tag.

Jag skulle byte hjälm efter en sådan krasch! Det kan vara svårt att se på en hjälm hur pass illa skadad den är..
Nu får vi hoppas att det inte blir någon mer vurpa, men OM du skulle krascha igen med samma hjälm, och den visar sig vara skadad redan innan, så kan det gå riktigt illa..

Köp en ny tycker jag..

/G

Tillbaka
Topp