magnusericsson sa:frammonterat!
Skaru åka park kan du inte ha bakmonterat. Det går inge vidare alls!lollen29 sa:Hej jag har köpt k2 press och bad dom på affären att mittmontera men när jag fick dom så var dom monterade ca 5cm bakom mitten. Det finns 2 märkningar där man kunde montera en bak på skidan och en nära mitten och det var där han montera. Är det bra när man ska åka park eller sa man ha på mitten av skidan? tacksam för svar![]()
Är -5cm bakom mitten bakmonterat ?ElisWaltersson sa:Skaru åka park kan du inte ha bakmonterat. Det går inge vidare alls!lollen29 sa:Hej jag har köpt k2 press och bad dom på affären att mittmontera men när jag fick dom så var dom monterade ca 5cm bakom mitten. Det finns 2 märkningar där man kunde montera en bak på skidan och en nära mitten och det var där han montera. Är det bra när man ska åka park eller sa man ha på mitten av skidan? tacksam för svar![]()
Ska jag köpa en ny bindning när jag redan har en!?R-R sa:köp schizo bindning istället. Kan du ha 5 cm bakom till 1 cm framför....
Kör på dom där de är monterade nu. Känner du att du blir hindrad av det och du känner att svingvikten blir alldeles för mkt för dig så är det väl bara att montera fram bindningen till mitten av skidan.lollen29 sa:Är -5cm bakom mitten bakmonterat ?ElisWaltersson sa:Skaru åka park kan du inte ha bakmonterat. Det går inge vidare alls!lollen29 sa:Hej jag har köpt k2 press och bad dom på affären att mittmontera men när jag fick dom så var dom monterade ca 5cm bakom mitten. Det finns 2 märkningar där man kunde montera en bak på skidan och en nära mitten och det var där han montera. Är det bra när man ska åka park eller sa man ha på mitten av skidan? tacksam för svar![]()
nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan, men 2 cm gör inte så stor skillnad! mn om du vill säga att du har mittmonterat så är det ok min lilla gosse!karl232 sa:är det mitt montering om jag har 2 cm bakom mittmontering?
lilla du, tänk efter lite, är bindningen monterad i mitten av skidan om bindningen är 2 cm bakom mitten? Nej, det är den inte. Vet du förresten att det är 13-årsgräns på forumet?JHallabro sa:nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan, men 2 cm gör inte så stor skillnad! mn om du vill säga att du har mittmonterat så är det ok min lilla gosse!karl232 sa:är det mitt montering om jag har 2 cm bakom mittmontering?
Jag vet väll inte om jag blir hindrad eller inte eftersom jag kört på slalom skidor innan. jag vet int ehur det ska vara men jag bad ju om mittmonterat.PNyberg sa:Kör på dom där de är monterade nu. Känner du att du blir hindrad av det och du känner att svingvikten blir alldeles för mkt för dig så är det väl bara att montera fram bindningen till mitten av skidan.lollen29 sa:Är -5cm bakom mitten bakmonterat ?ElisWaltersson sa:Skaru åka park kan du inte ha bakmonterat. Det går inge vidare alls!
Testa hur det fungerar om du inte gillar det så klaga på butiken eftersom de är deras fel att du fick de felmonterat så de bör montera om de gratis.lollen29 sa:funakr det bra med -5m från mitten om man ska åka 80% park eller ska man ha mittmonterat ?
jag vet ju inte vilket som känns bäst eftersom jag bara åkt slalomskidor. Blir det inte fula hål om man ommonterar?Bjo-rnR sa:Testa hur det fungerar om du inte gillar det så klaga på butiken eftersom de är deras fel att du fick de felmonterat så de bör montera om de gratis.lollen29 sa:funakr det bra med -5m från mitten om man ska åka 80% park eller ska man ha mittmonterat ?
Jo det blir de men de pluggas igen med plastpluggar så prestandan påverkas minimalt men fult blir det.lollen29 sa:jag vet ju inte vilket som känns bäst eftersom jag bara åkt slalomskidor. Blir det inte fula hål om man ommonterar?Bjo-rnR sa:Testa hur det fungerar om du inte gillar det så klaga på butiken eftersom de är deras fel att du fick de felmonterat så de bör montera om de gratis.lollen29 sa:funakr det bra med -5m från mitten om man ska åka 80% park eller ska man ha mittmonterat ?
idioter på teamsportia, oh blir såjävla arg! Dom har ju en likadan skida med samma längd fast den är gul under och min är lilla. Ska fara dit och prata. Men blir det stor skillnad i hopp och på rails med mittmonterat?Bjo-rnR sa:Jo det blir de men de pluggas igen med plastpluggar så prestandan påverkas minimalt men fult blir det.lollen29 sa:jag vet ju inte vilket som känns bäst eftersom jag bara åkt slalomskidor. Blir det inte fula hål om man ommonterar?Bjo-rnR sa:Testa hur det fungerar om du inte gillar det så klaga på butiken eftersom de är deras fel att du fick de felmonterat så de bör montera om de gratis.
HERREGUD!!! kör på och se hur det känns.. varenda en har sagt det till dig! LÄS! IDIOTlollen29 sa:idioter på teamsportia, oh blir såjävla arg! Dom har ju en likadan skida med samma längd fast den är gul under och min är lilla. Ska fara dit och prata. Men blir det stor skillnad i hopp och på rails med mittmonterat?Bjo-rnR sa:Jo det blir de men de pluggas igen med plastpluggar så prestandan påverkas minimalt men fult blir det.lollen29 sa:jag vet ju inte vilket som känns bäst eftersom jag bara åkt slalomskidor. Blir det inte fula hål om man ommonterar?
Ber du om mittmonterad i butik och det finns två markeringar på skidan så får du den monterad på den främre markeringen. Om du är väldigt medveten om var du vill att bindningen ska sitta så får du märka ut själv var dom ska borra.lollen29 sa:Jag vet väll inte om jag blir hindrad eller inte eftersom jag kört på slalom skidor innan. jag vet int ehur det ska vara men jag bad ju om mittmonterat.PNyberg sa:Kör på dom där de är monterade nu. Känner du att du blir hindrad av det och du känner att svingvikten blir alldeles för mkt för dig så är det väl bara att montera fram bindningen till mitten av skidan.lollen29 sa:Är -5cm bakom mitten bakmonterat ?
Men jag vet inte om du inte kan läsa R-R för jag skrev såhär: "nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan"... Sen om jag var lite småoseriös på slutet trodde jag vissa kunde fatta!R-R sa:lilla du, tänk efter lite, är bindningen monterad i mitten av skidan om bindningen är 2 cm bakom mitten? Nej, det är den inte. Vet du förresten att det är 13-årsgräns på forumet?JHallabro sa:nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan, men 2 cm gör inte så stor skillnad! mn om du vill säga att du har mittmonterat så är det ok min lilla gosse!karl232 sa:är det mitt montering om jag har 2 cm bakom mittmontering?
nej jag syftade på karl232 elelr vafan han heter, lessen om det fanns rum för misstolkning!JHallabro sa:Men jag vet inte om du inte kan läsa R-R för jag skrev såhär: "nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan"... Sen om jag var lite småoseriös på slutet trodde jag vissa kunde fatta!R-R sa:lilla du, tänk efter lite, är bindningen monterad i mitten av skidan om bindningen är 2 cm bakom mitten? Nej, det är den inte. Vet du förresten att det är 13-årsgräns på forumet?JHallabro sa:nej då är det 2 cm bakmonterat från mitten av skidan, men 2 cm gör inte så stor skillnad! mn om du vill säga att du har mittmonterat så är det ok min lilla gosse!
Men jag har ju kört på slalomskidor så jag vet ju inte även om det skulle kännas bra med den monteringen som är nu så skulle kanske mittmontering kännas ännu bättre! jag måste ju fråga vad ni tycker eftersom jag inte vet!Dirty-T sa:HERREGUD!!! kör på och se hur det känns.. varenda en har sagt det till dig! LÄS! IDIOTlollen29 sa:idioter på teamsportia, oh blir såjävla arg! Dom har ju en likadan skida med samma längd fast den är gul under och min är lilla. Ska fara dit och prata. Men blir det stor skillnad i hopp och på rails med mittmonterat?Bjo-rnR sa:Jo det blir de men de pluggas igen med plastpluggar så prestandan påverkas minimalt men fult blir det.
Om du kört på vanliga skidor förut så skulle det nog kännas bäst om du monterat på det bakre strecket!lollen29 sa:Men jag har ju kört på slalomskidor så jag vet ju inte även om det skulle kännas bra med den monteringen som är nu så skulle kanske mittmontering kännas ännu bättre! jag måste ju fråga vad ni tycker eftersom jag inte vet!
Wow, ibland går hissen inte hela vägen upp, men här står den nog stilla alltså..lollen29 sa:Men jag har ju kört på slalomskidor så jag vet ju inte även om det skulle kännas bra med den monteringen som är nu så skulle kanske mittmontering kännas ännu bättre! jag måste ju fråga vad ni tycker eftersom jag inte vet!Dirty-T sa:HERREGUD!!! kör på och se hur det känns.. varenda en har sagt det till dig! LÄS! IDIOTlollen29 sa:idioter på teamsportia, oh blir såjävla arg! Dom har ju en likadan skida med samma längd fast den är gul under och min är lilla. Ska fara dit och prata. Men blir det stor skillnad i hopp och på rails med mittmonterat?
Vart har du köpt dom ifrån?Henck sa:hämtade ut mina ny twintipps idag och då har dom mitt månterat ena skidan och den andra bak-monterat 3 cm bakom andra sidan men kan åka ändå eller ska jag säja till dom att göra om det, åker 100% park
Grejen är att det funkar och du får dessutom bra flow i både parken och i pudret med den här typen av montering.Henck sa:hämtade ut mina ny twintipps idag och då har dom mitt månterat ena skidan och den andra bak-monterat 3 cm bakom andra sidan men kan åka ändå eller ska jag säja till dom att göra om det, åker 100% park
Märckte även nu att dom har mon-teratt en bindning åt fel holl men kanke funckar endåpnntus sa:Grejen är att det funkar och du får dessutom bra flow i både parken och i pudret med den här typen av montering.Henck sa:hämtade ut mina ny twintipps idag och då har dom mitt månterat ena skidan och den andra bak-monterat 3 cm bakom andra sidan men kan åka ändå eller ska jag säja till dom att göra om det, åker 100% park
har själv kört på detta sedan jag var liten och de är det bästa! har även pratat med Tom Wallisch och han kör likadant när ingen ser, sa han.
sen ska du veta att de är inte butikens fel alls. Dom har ju gjort sitt jobb så räkna inte med att få en ommontering utan några extra kostnade........
Ja det stämmer, det säger ju sig självt! Om du har bindningen bakom bakom mitten så är det ju självklart att det är mittmonterat!karl232 sa:är det mitt montering om jag har 2 cm bakom mittmontering?
åkej! altsså det funkar barra du har en skiida med upböjjt där back!Henck sa:Märckte även nu att dom har mon-teratt en bindning åt fel holl men kanke funckar endåpnntus sa:Grejen är att det funkar och du får dessutom bra flow i både parken och i pudret med den här typen av montering.Henck sa:hämtade ut mina ny twintipps idag och då har dom mitt månterat ena skidan och den andra bak-monterat 3 cm bakom andra sidan men kan åka ändå eller ska jag säja till dom att göra om det, åker 100% park
har själv kört på detta sedan jag var liten och de är det bästa! har även pratat med Tom Wallisch och han kör likadant när ingen ser, sa han.
sen ska du veta att de är inte butikens fel alls. Dom har ju gjort sitt jobb så räkna inte med att få en ommontering utan några extra kostnade........