ska till kläppen v9. behövs hjälp

• Trådstartare Trådstartare Yaxaothegreat
  • Start datum Start datum
Y

Yaxaothegreat

Guest
tjena

Ska till Klåppen v9. och tänkte fråga er om vad har ni för erfarenhter om Kläppen. sak dra dit med 5-6 kompisar och vi kommer vara mellan 16-20. Har hört att dom har sveriges bästa park och så men vad kan man göra där utom skidåkning? Finns där nån afterski grej för ungdomar ( som jag ) eller ska man fixa fest själv? Finns där nån bio eller nåt?vad finns där frö aktiviteter? finns där nån Ica butik där eller det är bara några backar och ett par restaurang? Kan ni beskriva Kläppen för mig...

en fråga till jag bor i stockholm men har inte hittat nåt bra färdmedel till kläppen.:( Förslag? vi vill inte åka tåg eftersom det är lite krångligt och tar långt tid.. vad ska vi göra??

annars vilka ska dit.. ska gör ha fester??:) vi tänkte ha det....

ses där

Tack för hjälpen:)

Jag har varit i Kläppen ett par gångar, om ingen av dig och dina vänner tagit körkort ännu så är det enklaste sättet att ta sig dit med buss, tar väl kanske max 6-7h.
Den afterski som finns ligger nedanför familjebacken och när jag varit där har majoriteten varit familjer och nattklubbsliv är inget som Kläppen har att erbjuda så ni får helt enkelt styra era egna fester :)
Den bästa livsmedelsbutiken som fanns i Kläppen när jag var där senast var Ica Nära, den ligger ca. 200 meter från allting om man säger så och det är bara att fråga efter vägen när ni är där, alla vet nog.

Hoppas det var till någon hjälp

Hemmafester är bäst i kläppen,
fast om man är tillräckligt gammal så lär man ju dra till högis :)

haha jag jobbar i kläppen nu och ja det som står stämmer ju, man går ine ut i kläppen, alla säsongare svänger förbi tranan varje fredag men det är mest bara "för att" (tranan är resturangen som ligger på skidtorget där afterskin är) men de som har åldern inne borde dra till harrys (tisdagar) eller hc (tors-sön)

Tillbaka
Topp