Skada på brädan - hjälp!

frankel

Ny medlem
Skada på brädan - hjälp!
Hej!

Lyckades skada brädan lite i alperna. Ska till åre nästa vecka så vill gärna att någon kunnig kollar på den innan det. Ser ut som en skida eller bräda skurit in i noosen på brädan och skurit upp en bit ned till stålkanten. Stålkanten ser orörd ut men jag undrar om man bör lämna in den för att få den fixad eller kan jag lika gärna göra det själv. Limma och stryka kanske?

Önskar ni bild fixar jag det. Annars är jag tacksam för information om "verkstad" i stockholmstrakten som kan titta på den. Alpingaraget, gör de sådana saker?

Mvh
Jonathan

Skada på brädan - hjälp!
är inte så kunnig på hur man ska fixa det, men det är en väldigt vanlig skada på skidor. Men min kompis hade försökt att limma och det gick inte så bra så det är nog ingen dålig ide att lämna in på verkstad.

Skada på brädan - hjälp!
Aa kan tänka mig att det är en vanlig skidskada. Så ni skidåkare, gimme som tips ! :)
Alpingaraget, kan de?

Skada på brädan - hjälp!
Jag brukar fixa med mina brädor själv men om det blir någon större skada som jag e osäker på om jag kan fixa själv så lämnar jag in dom så klart. det e ju onödigt att råka förstöra brädan ännu mer liksom. det e ju ingen idé att riskera att ha en dålig bräda med sig till åre och sen kanske behöva lämna in den där och kanske missa någon timma/timmar av åkning. så om du e osäker på om du kan fixa skadan så lämna in den direkt. det kostar inte mkt. lycka till!

Skada på brädan - hjälp!
Tackar nyrran, jag drar med mig två brädor till åre så det e lugnt. Hinner nog inte innan ändå :/ Men som sagt jag tror verkligen inte skadan är av seriösare typ. Stålkanten ser helt reko ut. Sen att det ser förjävligt ut är väl en sak - men grejerna ska ju användas!

tjo!!

Tillbaka
Topp