Skadad Jones Flagship =/

Skadad Jones Flagship =/
skär bort det belag som sticker upp med en morakniv och fyll igen med belagstav skulle jag rekomendera om du ska laga det själv, se till att den är torr när du gör detta!

Skulle annars rekomendera att lämna in på närmaste skidbutik/skidshop på någon skidanlägggning då de kan fixa det på en kväll. Dock kostar det lite mera men då blir det som nytt när de är klart!

Kört sönder många belag på stenar och liknande och alla skidor har blivit som nya efter lagning då de kan planslipa och hänga kanterna samtidigt så blir det ofta bättre än de var innan skadan!
/jeppe

Skadad Jones Flagship =/
Haha ditt namn passar verkligen in "PojkenMedTur" ;)

OT: Gör som nator säger, skulle dock rekommendera att lämna in den då det är ganska krångligt att laga det själv om du inte har vallajärn och liknande!

Skadad Jones Flagship =/
jag skulle ha fyllt hålet med epoxy/polyester och lämnat in brädan på slip. Men bästa lösningen är väl att reklamera den, men kan ju ta veckor med frakten fram och tillbaka till usa :/

edit; oj många snabba svar före mig :(

Senast ändrad:
Skadad Jones Flagship =/
niiiklas sa:
jag skulle ha fyllt hålet med epoxy/polyester och lämnat in brädan på slip. Men bästa lösningen är väl att reklamera den, men kan ju ta veckor med frakten fram och tillbaka till usa :/

edit; oj många snabba svar före mig :(
Har han gått på en sten eller något annat skit i backen så gäller ju inga garantier.
Laga själv eller lämna in är det som gäller.

Skadad Jones Flagship =/
Måste vara en transportskada, ser väldigt märkligt ut på bilderna när resten av belaget är som nytt. Kolla vad frakt-firman har för försäkringar, de bör vara skyldig dig ersättning.

Skadad Jones Flagship =/
Brädan är splitterny så är garanterat en transportskada, den är köpt och levererad i USA och sen tagen hem via flygplan i en snowboardväska. Ska det kosta många hundra att laga och vem gör det i Stockholm?

Skadad Jones Flagship =/
Oskönt på en ny bräda.. men ska inte vara några problem att laga. bra om den inte varit i snö dvs vatten. lämna in den på alpingaraget eller skidsport i bromma (om du nu inte vill laga själv).

Skadad Jones Flagship =/
Anmäl till fraktföretaget att ditt gods var skadat när du fick det. Borde inte vara några problem. Jag har råkat ut för några transportskador och har aldrig haft några problem att få ersättning från fraktföretaget.

Skadad Jones Flagship =/
Håller med vänd dig till transportnissarna, är den inflygen privat är det flygbolagets ansvar. de är skyldig att betala ersättning. nästan hundra.
Och jag skulle nog inte nöja mig med att de betalar lagningen, visserligen blir den nästan som ny men aldrig NY!
Försäkrings bolag brukar vara jävliga men ligger man på så får man nästan alltid det man ber om även om de tar månader!

Skadad Jones Flagship =/
om någon har skrivit på kvittensen i usa är det nog lite sent att komma med transportskadeanmälningar nu, och om det är flygbolaget som skadat den så är det väldigt mycket enklare om man anmäler det på plats på flygplatsen. lämna in på lagning och skriv det på lessons learned-kontot.

Skadad Jones Flagship =/
Surt men det kommer bli bra det där ska du se, lägg gärna upp en bild när det är klart så får alpingaraget bekänna färg.

Skadad Jones Flagship =/
jo ser bra ut!
Körde min flagship i pisterna i Hemavan och Tärnaby i helgen, helt sjukt bra bräda. Tar denna vilken dag som helst över en burton t6!

Tillbaka
Topp